Mattias Schyberg
Administratör
Nu tycker jag det är hög tid för att avlägga en rapport. Drack det igår i goda vänners lag till lite blandat smått och gott. @thunberg var dessutom på besök – bara en sån sak – och vad passar då bättre än att öppna månadens vin samt servera det blint!
Det behöver en stund i glaset innan det vaknar till liv. I vårt fall så hade flaskan fått ligga på kylning lite väl länge så det blev lite trögstartat. Primärt är det påtagligt fruktigt och generöst med grapefrukt, smultron och röda äpplen. Det vaknar till liv med lite värme och luft där det dukas upp en buffé av nougat, honung och bröd. Mycket fint balanserat och läckert i munnen. Smäktande med fin rondör som aldrig tappar grepp eller fokus. Syran finns där och intensiteten är adekvat utan att imponera. Inget stort vin, men det imponerar ändå med tanke på pris. Under 300 pix är trots allt inte mycket pengar för en skumpa. De som fick det blint tvivlade på att det var en skumpa i glaset, men det hade jag förmodligen gjort själv också om jag fick det serverat blint av mig själv.
Well played, @magnum! Jag gillar ditt val och det märks att du har valt ett vin som du utan problem kan stå för. Jag kan mycket väl tänka mig att det skulle kunna nå en topplacering i vår "låt-oss-dela-en-pava-aktivitet". Det når dock inte över den magiska gränsen för mig utan landar strax under. 89p
Well played, @magnum! Jag gillar ditt val och det märks att du har valt ett vin som du utan problem kan stå för. Jag kan mycket väl tänka mig att det skulle kunna nå en topplacering i vår "låt-oss-dela-en-pava-aktivitet". Det når dock inte över den magiska gränsen för mig utan landar strax under. 89p