Larseman
Medlem
Jag har inte varit med på månadens vin nu på ett tag, mest för att jag har tjuvtittat på spoilers och konstaterat att vinerna inte har varit i min smak. Den här gången kändes det dock intressant så en liten comeback fick det bli.
Välkommen till vulk-verkstan! Inledningsvis massor med gummi och brandrök, skulle nog spontant ha placerat det här vinet i Sydafrika. Svarta vinbär, sötlakrits, vanilj och en kryddighet som kan vara vitpeppar. Ganska häftig doft, även om den inte kan kallas elegant, mer kraftfull och ... mycket. I munnen är det fylligt och stramt, slånbär och blåbär, mycket syra, kraftfullt och rejält. Eftersmaken är lång och fruktig, nästan lite påträngande dock.
Det här är inte riktigt min stil, men finner mig själv ändå fylla på glaset vid flera tillfällen under kvällen. Något tilltalar mig trots allt även om jag annars gillar mer eleganta viner. Landar till slut på 89p med mersmak.
Det här är inte riktigt min stil, men finner mig själv ändå fylla på glaset vid flera tillfällen under kvällen. Något tilltalar mig trots allt även om jag annars gillar mer eleganta viner. Landar till slut på 89p med mersmak.