God morgon vänner,
Den årliga valborgsmiddagen äger rum imorgon, MEN jag har noll inspiration då vinet är begränsat till bolaget av diverse anledningar.
Se meny nedan och kom gärna med förslag på lämpliga viner. Fördelningen mellan vinintresserade och mindre vinintresserade gäster är 50/50.
Förrätt:
Havskräftor gratinerade i chili, olja, vitlök, persilja och permesan.
Dryck: Grüner veltliner eller riesling hade jag tänkt? Gärna mellan 150-250 / flaska
Mellanrätt:
Pastaknyten fyllda med karljohan och ricotta.
Tillbehör; permesanskum med toner av palsternacka och rotselleri.
Dryck: champagne bdb. Gärna under 500/flaska.
Varmrätt:
Torskrygg med fänkålspuré och sparris
(Blir det något kvar av förrätten kan vi koka en sås av det i vitt om någon vill ha)
Dryck: Chablis, under 250.
Efterrätt:
Chokladmousse á la Jonas,
Dryck: sauternes, Suiduirat 2005.
Lite klipp och klistrat men hoppas ni fått en bra bild och kan hjälpa till lite.
Hade tänkt handla i passagen.
Tack på förhand,
/Aw
Den årliga valborgsmiddagen äger rum imorgon, MEN jag har noll inspiration då vinet är begränsat till bolaget av diverse anledningar.
Se meny nedan och kom gärna med förslag på lämpliga viner. Fördelningen mellan vinintresserade och mindre vinintresserade gäster är 50/50.
Förrätt:
Havskräftor gratinerade i chili, olja, vitlök, persilja och permesan.
Dryck: Grüner veltliner eller riesling hade jag tänkt? Gärna mellan 150-250 / flaska
Mellanrätt:
Pastaknyten fyllda med karljohan och ricotta.
Tillbehör; permesanskum med toner av palsternacka och rotselleri.
Dryck: champagne bdb. Gärna under 500/flaska.
Varmrätt:
Torskrygg med fänkålspuré och sparris
(Blir det något kvar av förrätten kan vi koka en sås av det i vitt om någon vill ha)
Dryck: Chablis, under 250.
Efterrätt:
Chokladmousse á la Jonas,
Dryck: sauternes, Suiduirat 2005.
Lite klipp och klistrat men hoppas ni fått en bra bild och kan hjälpa till lite.
Hade tänkt handla i passagen.
Tack på förhand,
/Aw