Fortfarande i England så bara en kort uppdatering, kommer skriva lite mer senare.
Kitchen W8 rekommenderas verkligen. Enda nackdelen var väl att de saknar en sommelier men då vi tog med eget vin så var det ett mindre problem.
Vi körde två förrätter och en varmrätt, bland annat en gudomligt god tryffelrisotto. Av vinerna så överraskade verkligen 1990 Clos de la Roche Gérard Raphet vilken satte Clos Vougeot från Domaine Hudelot-Noellat på pottan. Château Climens var en annan höjdare. Inget vin var dåligt utan levererade som förväntat eller lite mer (med ett undantag) Deltagarna spände från intresserade men inte extremt erfarna runt den här typen av vin till i princip väldigt oerfarna. (vi var 6 totalt). Det var kul att följa reaktionerna kring champagnen. Nästan alltid samma från de som endast "växt" upp med Moët "jag visste inte att champagne kunde smaka på det här viset, nu kan jag aldrig gå tillbaka".
Själv var jag mycket nöjd att ingen av flaskorna var korkad eller defekt (Domaine Hudelot-Noellat var dock en misstänkt kantboll, återkommer om det). Som helhet, en mycket bra kväll. Kör gärna på W8 igen, kanske ett tema för en finewines.se resa