This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ingen Gordon som gick runt och skrek svordomar åt personal och gäster?Restaurant Gordon Ramsay
Lite off nere i Chelsea ligger denna restaurang som inte ser mycket ut för världen utifrån. Lunch och avsmakningsmeny stod på tur.
Mat: ojämnt, riktigt höga toppar och vissa dalar som var lite mer meh lite mer förväntar jag mig.
Service: Galet bra. När vi kom in var det oklart om ett stort sällskap var påväg att gå. Visade sig bara var 14 pers som serverade som gick tunt bland de 12 borden (har för mig att de var det eller tio). Mycket artigt men får en ändå att känna sig avslappnad, dock mer formellt än Fat Duck.
Prisvärt: Lunch ok att testa men tveksamt om det blir återbesökt. Skulle vara för ett par av rätterna som var gudomliga.
Vin: ingen aning vad det var. De fick välja. Höll igen lite då det var lunch och fler besök skulle göras.
Visa bifogad bild 17851
Först in. Visst mycket smak men nja inget jag skulle beställa igen.
Visa bifogad bild 17839
”Svamp brödet” var magiskt. Vet inte hur många vi åt. De fyllde på konstant och hovmästaren kom fram och skämtade med glimten i ögat under resten av besöket om vi ville ha mer.
Visa bifogad bild 17840
Gåslever, en av höjdpunkterna.
Visa bifogad bild 17841
Ravioli på fisk. Skulle lätt kunnat äta ett gäng till som en hel måltid.
Visa bifogad bild 17842
Varmrätt fick man välja.
Sällskapet valde lam. Bra på alla sätt och viss men duvan nedan slår den med hästlängder.
Visa bifogad bild 17843
Duva med mandel, mandelkräm och gåslever. Helt sjukt bra! Tänker fortfarande på den. Skulle motivera ett återbesök. Bästa rätten.
Visa bifogad bild 17844
Smoothie, på ananas och kokos. Helt ok.
Visa bifogad bild 17845
Champagne slush med hallon. Ser inte mycket ut för världen, smaken är grym. Denna vore trevlig att göra hemma.
Visa bifogad bild 17846
Chocklad, gladguld och glass. Mycket och kompakt. Gott och stabbigt.
Visa bifogad bild 17847
Tre olika. Det som ryker är hallon i vit chocklad. En chocklad bit. Sura gelebitar, dessa var favvon! Så mycket smak och syrlighet. Inga problem att få mer av de man ville. Tog in ett gäng surisar till.
Visa bifogad bild 17848
Avslutade med en tur i det relativt nyrenoverade köket och snack med personalen.
Visa bifogad bild 17849
Påminnelse till personalen:
Visa bifogad bild 17850
Tid: lunchen inkl allt tog ca 3 h då vi tog det lugnt och pratade med personalen, köks besök etc.
Personalen var, för mig lite förvånande, mycket öppen med att varken Gordon eller Heston nånsin arbetar i köket och på sin höjd är med och provsmakar och bollar idéer när nya rätter tas fram. Hade i och för sig inte förväntat mig något annat heller. På Dinner by Heston har ju Heston ofta lyft fram chef kocken när stjärnan diskuteras. På menyn står inte Hestons namn (lite ödmjukt iaf då restaurangen bär hans namn).Ingen Gordon som gick runt och skrek svordomar åt personal och gäster?
Men det är klart, han har väl varit ett varumärke snarare än kock/hands-on-krögare i ganska många år nu...
Restaurant Gordon Ramsay
Lite off nere i Chelsea ligger denna restaurang som inte ser mycket ut för världen utifrån. Lunch och avsmakningsmeny stod på tur.
Mat: ojämnt, riktigt höga toppar och vissa dalar som var lite mer meh lite mer förväntar jag mig.
Service: Galet bra. När vi kom in var det oklart om ett stort sällskap var påväg att gå. Visade sig bara var 14 pers som serverade som gick tunt bland de 12 borden (har för mig att de var det eller tio). Mycket artigt men får en ändå att känna sig avslappnad, dock mer formellt än Fat Duck.
Prisvärt: Lunch ok att testa men tveksamt om det blir återbesökt. Skulle vara för ett par av rätterna som var gudomliga.
Vin: ingen aning vad det var. De fick välja. Höll igen lite då det var lunch och fler besök skulle göras.
Visa bifogad bild 17851
Först in. Visst mycket smak men nja inget jag skulle beställa igen.
Visa bifogad bild 17839
”Svamp brödet” var magiskt. Vet inte hur många vi åt. De fyllde på konstant och hovmästaren kom fram och skämtade med glimten i ögat under resten av besöket om vi ville ha mer.
Visa bifogad bild 17840
Gåslever, en av höjdpunkterna.
Visa bifogad bild 17841
Ravioli på fisk. Skulle lätt kunnat äta ett gäng till som en hel måltid.
Visa bifogad bild 17842
Varmrätt fick man välja.
Sällskapet valde lam. Bra på alla sätt och viss men duvan nedan slår den med hästlängder.
Visa bifogad bild 17843
Duva med mandel, mandelkräm och gåslever. Helt sjukt bra! Tänker fortfarande på den. Skulle motivera ett återbesök. Bästa rätten.
Visa bifogad bild 17844
Smoothie, på ananas och kokos. Helt ok.
Visa bifogad bild 17845
Champagne slush med hallon. Ser inte mycket ut för världen, smaken är grym. Denna vore trevlig att göra hemma.
Visa bifogad bild 17846
Chocklad, gladguld och glass. Mycket och kompakt. Gott och stabbigt.
Visa bifogad bild 17847
Tre olika. Det som ryker är hallon i vit chocklad. En chocklad bit. Sura gelebitar, dessa var favvon! Så mycket smak och syrlighet. Inga problem att få mer av de man ville. Tog in ett gäng surisar till.
Visa bifogad bild 17848
Avslutade med en tur i det relativt nyrenoverade köket och snack med personalen.
Visa bifogad bild 17849
Påminnelse till personalen:
Visa bifogad bild 17850
Tid: lunchen inkl allt tog ca 3 h då vi tog det lugnt och pratade med personalen, köks besök etc.
Gordon var ok men instämmer att de har lite att jobba på även om de synes ha uppdaterat rätterna även om grunden i menyn var samma.Kul med alla dina matinlägg från resan! Väcker många minnen till liv. Verkar trots allt bättre än när jag var där 2015.
https://www.finewines.se/threads/gordon-ramsay-england.3840/
(Kanske någon admin (@Mattias Schyberg, @Tomas Lindblom ) kan flytta inlägget dit så blir det lättare att hitta).
Kul med alla dina matinlägg från resan! Väcker många minnen till liv. Verkar trots allt bättre än när jag var där 2015.
https://www.finewines.se/threads/gordon-ramsay-england.3840/
(Kanske någon admin (@Mattias Schyberg, @Tomas Lindblom ) kan flytta inlägget dit så blir det lättare att hitta).
Åker till London på fredag och ser att jag är inbokad på de flesta av mina tips tidigare i tråden . Cabotte, Noble Rot, Clove Club, A Wong, Casse croute. De skall enligt utsago fortfarande hålla måttet! Nya rekommendationer vi inte kollat upp är Kol, Claude Bosi, Lisboetta, NoizéKapar tråden. Några uppdaterade tips så här post-covid. Verkar som mycket stängt/ändrats så någon/några som har bra tips på både lunch och middagshak som inte får missas? Gärna lite i mellansegmentet