Appar och dataprogram har jag precia som jag skrev i början så det är inte sånt frågan avser. Egna etiketter som ska sättas på flaskan för ju att jag ändå måste ta ut flaskan för att läsa etiketten.
De där man hänger runt halsen är mer vad jag behöver.
Helene, sitter inte de där lapparna så löst så att de kan falla av en flaskorna när man t ex tar ur flaskan vid sidan om?
Just dessa flasketiketter som jag har på bilden är i plast och de är lagom stora i längd och bredd för att de inte ska komma för nära flaskan som ligger bredvid. Jag gillar att man kan återanvända dem, genom att skriva den information som du vill ha med den medföljda pennan kan du gnugga bort (blöt en trasa och gnugga) den text du har skrivit.
På framsidan skriver du vinets namn och årtal, på baksidan kan du skriva drinking window, pris och annan skojjig information.
Om du har en rad i vinstället med samma vin och årgång så sätter du inte etiketter på alla vinflaskor. Jag sätter mina etiketter på den högra vinflaskan i raden, då vet jag att alla viner som ligger vänster om etiketten är det vin som det står på etiketten. På så sätt behöver man bara 1 etikett per vinsort och år
Så i princip kan en box med 25 vinetiketter räcka till 25 sorters vin.