M
Mouton
Frun? Kompisar i vin källaren?? Nu skojar du väl?Hjälper mig väldigt lite även om jag kommer ihåg alla detaljerna om varje flaska (vilket jag inte gör) när jag är upptagen med att laga mat och en kompis går ner i källaren för att ta fram nått gott att dricka, eller när frun som inte är lika detaljnörd som jag ska välja vin till middagen för att jag är sen hem. Då får jag liksom ha hur många appar eller exceldokument som helst utan att det hjälper.
Men det hjälper rätt mycket om det hänger en liten lapp på flaskan där det står om vinet är tänkt att drickas nu eller först efter 2020, där det kan stå en prisnivå, vad det är för vin, osv.
Min källare vill jag inte ha som ett museum eller ett konstföremål som bara jag får röra, i princip så ska grannen kunna gå dit och ta en flaska vin om han behöver och jag inte är hemma, men då behöver det finnas möjlighet att ha nån form av uppmärkning eller systematik.
Kunde ju kört som på bolaget efter land och i stigande prisnivå men det vore ju rätt trist.