På väg hem häromdagen passerade jag nere på Hantverkargatan en restaurang som jag varken sett eller hört talas om tidigare, Mäster Anders. Jag surfade in på deras hemsida och tyckte det såg trevligt ut! Deras vinlista ser ganska trevlig ut, men jag tycker priserna ligger ovanligt högt, och slås även av att det inte står något om huruvida det går att dricka goda viner på glas eller inte? Tittar man på ex. på de viner de har och som säljs som vanligt på Bolaget verkar deras priser ligga på x3.5 och uppåt! Jag går nog inte dit för att dricka standardviner, men är det här ungefär så det ser ut på alla restauranger i Stockholm nuförtiden, med undantag mer uttalade vinbarer?
(Notera att en flaska alkoholfritt bubbel kostar 390:-! En likadan flaska går loss för 54:- på Bolaget! )
Är det någon som varit där och kan rekommendera stället, om ändå för matens skull?
Mäster Anders - Vinlista
(Notera att en flaska alkoholfritt bubbel kostar 390:-! En likadan flaska går loss för 54:- på Bolaget! )
Är det någon som varit där och kan rekommendera stället, om ändå för matens skull?
Mäster Anders - Vinlista