kayaker
Cyklist
Jag fick hem startbevis och information för årets mara tidigare i veckan. En del av innehållet var känt men jag tänkte försöka delge vad som väntar:
11/9 - Soirée Mille-Pâtes på Château Pichon-Longueville. Det lär serveras en del vin från AOC Pauillac. "Husets" brukar ingå...
12/9 - Själva loppet. 23 tests œno-sportifs ingår. Av kartan att döma (utritade stationer) gissar jag att följande kan vara aktuella:
- Château Lynch-Bages (blir en fin återställare isåfall...)
- Château Haut-Bages-Libéral
- Château Léoville Las Cases
- Château Ducru-Beaucaillou
- Château Beychevelle
- Château Gruaud-Larose
- Château Belgrave
- Château Larose Trintaudon
- Château Batailley
- Château Croizet-Bages
- Château Pontet-Canet
- Château Lafite-Rotschild (Jojo, det vore nå't men gissningsvis serverar de nå't andravin eller så)
- Château Le Crock
- Château Haut-Marbuzet
- Château Pomys
- Château La Haye
- Château Marquis de St-Estèphe
- Château Phélan-Segur
13/9 - Balade de Récuperation. Start och mål på Château Pichon-Longueville. Övriga besöksslott är Château Haut-Batailley, Cave La Rose Pauillac, Château Gaudin, Château Saint-Mambert och Château Haut-Bages-Libéral.
Jag anar att det kan bli ganska mycket från 2007. De flaskorna är nog inte de mest lättsålda...
11/9 - Soirée Mille-Pâtes på Château Pichon-Longueville. Det lär serveras en del vin från AOC Pauillac. "Husets" brukar ingå...
12/9 - Själva loppet. 23 tests œno-sportifs ingår. Av kartan att döma (utritade stationer) gissar jag att följande kan vara aktuella:
- Château Lynch-Bages (blir en fin återställare isåfall...)
- Château Haut-Bages-Libéral
- Château Léoville Las Cases
- Château Ducru-Beaucaillou
- Château Beychevelle
- Château Gruaud-Larose
- Château Belgrave
- Château Larose Trintaudon
- Château Batailley
- Château Croizet-Bages
- Château Pontet-Canet
- Château Lafite-Rotschild (Jojo, det vore nå't men gissningsvis serverar de nå't andravin eller så)
- Château Le Crock
- Château Haut-Marbuzet
- Château Pomys
- Château La Haye
- Château Marquis de St-Estèphe
- Château Phélan-Segur
13/9 - Balade de Récuperation. Start och mål på Château Pichon-Longueville. Övriga besöksslott är Château Haut-Batailley, Cave La Rose Pauillac, Château Gaudin, Château Saint-Mambert och Château Haut-Bages-Libéral.
Jag anar att det kan bli ganska mycket från 2007. De flaskorna är nog inte de mest lättsålda...