Nej. 119 kr på år 2013 var okej, men inte i dag. Då väljer jag hellre andra viner.
Obs! Hittade lite fakta här, hoppas att du inte dissar den också …
För i så fall kommer jag att fortsätta leta bara för min egen höga nöjes skull och ingenting kommer att rapporteras här. Jag har redan folk som vill ha tillgång till sån fakta. Upp till dig, med andra ord.
Euro Inflation Rate, 2000-2018 (€10)
According to the European Central Bank consumer price index, the euro experienced an average inflation rate of 1.67% per year. Prices in 2018 are
34.7% higher than prices in 2000.
In other words, €10 in the year 2000 is equivalent in purchasing power to €13.47 in 2018, a difference of €3.47 over 18 years.
The current inflation rate in 2018 is 0.26%1. If this number holds, €10 today will be equivalent to €10.03 next year.
https://www.officialdata.org/2000-euro-in-2018?amount=10
Sverige är inte med i euro, men de kan inte ha några större variationer bortom euro ändå.
Titta bara på kronkursen så märker ni, att vi kan inte gömma vårt huvud i sanden och tro att ingen ser oss …
Lilla Sverige har inga medel att försöka styra valutakurser i övriga världen. Eller har ni annan åsikt igen?
Då vill ja se lite statistik på det.
P.S. Det finns säkert tusentals olika statistik att finna på nätet för den som orkar söka. Och det finns knappast en sån expertis här som kan bestämma vilken källa är absolut korrekt. Så om ni skulle hitta en bättre, go ahead.