This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Affärsidé? De behöver inte ha någon affärsidé! De har monopol!sunqan skrev:Planera? "nej, den är slut. Men vi har den här härligt bärga röda pinon för 89:-" är väl mer deras affärsidé
Silenos skrev:Att det finns 2006r ifrån DRC med i släppet fick mig att fundera. Jag trodde inte firman höll lager av äldre årgångar (förutom till privatbiblioteket såklart) och om de nu gör det, vilket det verkar som, varför släpper de 06r nu? Det är ju knappast så att de är "drickklara". Dessutom så är priset direkt ifrån producenten klart lägre än marknadspris, så det kan inte heller vara fråga om någon slags manöver för att kunna ta ut högre priser. Att Vinunic skulle vänta 4 år med lanseringen verkar också konstigt. Märkligt...är det någon som vet hur det ligger till?
Silenos skrev:Att det finns 2006r ifrån DRC med i släppet fick mig att fundera.... Dessutom så är priset direkt ifrån producenten klart lägre än marknadspris, så det kan inte heller vara fråga om någon slags manöver för att kunna ta ut högre priser.
Anders Landström skrev:Ryktet säger att det är lite mer drivkraftiga personer på SB som har pratat direkt med DRC
vintomas skrev:Det ser ut att vara exakt samma priser för 2006rna som 2009rna kostade för några månader sedan, vilket jag antar är en aning högre än 2006rna kostade när de först släpptes. För om jag minns rätt så släpptes 2006rna via SB, kraftigt försenade, men däremot inte 2007 och 2008.
Silenos skrev:Men vad jag syftade på var att det inte verkar som om firman spelar det bordelaisiska spelat med att strypa utbudet för att hålla priserna uppe (som OPEC ungefär). Men vad vet jag, det kanske de gör.
Anders Landström skrev:Ryktet säger att det är lite mer drivkraftiga personer på SB som har pratat direkt med DRC.
vintomas skrev:... liggande kvar i depålagret även efter att Systembolaget först sålde 2006rna ...