This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
anders skrev:Denna veckas framgångsvåg fortsätter att rulla fram som en tsunami! Äntligen har civilisationen nått München. Via internet förvisso men det är strunt samma.
Kolla http://www.weinnachmass.de/. Trevligt sortiment och bra priser, vad mer kan man begära? Jo, att det var lättare att beställa på hemsidan.
maxistockholm2 skrev:Bara att skicka ett mail! Jag har haft kontakt med honom ett par gånger; mycket seriös och tillmötesgående. Vi hade lite mailkontakt nyligen där jag fick veta att han bl.a. har ett antal Egly-Ouriet -96 magnum på lager; tyvärr är de dock inte helt billiga... Dessutom har han Diebolt Fleur de Passion och en del annat gott... Rekommenderas varmt!
anders skrev:Nu är det bara det att jag är lite slö. Jag vill klicka på en knapp och helt magiskt ligger produkten i min varukorg och sedan kan jag återanvända ett tidigare registrerat konto. Men det var ju trevligt att få en bekräftelse på att det är en seriös säljare.
Vi får se om han har kvar standardstorlek av 96:an, den stod med i prislistan. Jag slängde i alla fall med den i beställningen.
EuphoniC skrev:Blev rejält besviken på min Gosset, svårt att känna efter hur den var smakmässigt då det doldes effektivt av faktum att det var väldigt sparsamt med bubblor. Visst bubblade det i glasen men snabbt förvandlades champagnen till saft och vad är en champagne utan bubblor? Inte champagne i varje fall och inte det minsta fascinerande.
Det var inte så att korken drogs med ett rejält pang?
EuphoniC skrev:Vilken förolämpning ??? :-X
En sådan förfrågan förtjänar inget svar
anders skrev:Det var inte så att korken drogs med ett rejält pang? Effektivt sätt att snabbt avlägsna kolsyran...
Keen skrev:Konstigt, jag drack den för en månad sen eller så och tyckte den var fantastisk. Dålig flaska kanske?
Anders köp den, fortfarande ung, grym syra, men ack så läcker ;D (Diebolt höjde priset i år på Fleur från 30 till 51 Euro!!)anders skrev:Nu har jag precis pratat med Alexander som har Wein Nach Mass. Han kunde meddela lite intressanta detaljer.
För det första så har han fått in Fleur de Passion 02 för 79 euro (han beklagade att han var tvungen att kraftig höja priset (från 55 euro) men priserna har gått upp i Champagne och så är det då en bättre årgång).
För det andra så erbjuder han 10% rabatt när man köper en producent för första gången (ungefär som en langare som ger bort första silen). Innebär alltså att man kan utnyttja rabatten upp till sju gånger (jag tror inte han lämnar rabatt på Salon...).
Och Egly 96 på halvmagnum var slut.