This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Kan IOGT-NTO ha nytta av dig som SSU-ordförande?
– Absolut! Det finns helt klart potential för ett samarbete, där vi kan dra nytta av varandra. SSU är skickliga på påverkan och om vi tar ställning för något så lyckas vi oftast driva igenom det. Eftersom jag har tät kontakt med Gabriel Wikström och alltså bara är ett sms bort från en av våra viktigaste makthavare, så är det inte svårt att räkna ut att IOGT-NTO, via mig, har en direktkanal till makten.
Hmm.
Här hymlas det inte med hur man driver opinionsbildning via kontakter. Gabriel Wikström verkar ju vara villig att bli ett lydigt lamm i IOGT-NTOs hägn.
Artikel i Accent: IOGT-NTO-medlemmen Ellinor Eriksson är ny ordförande för SSU. Hon kommer att lägga stor vikt vid alkoholfrågor. Till sin hjälp har hon folkhälsoministern Gabriel Wikström.
Givetvis är det ett val som man som vuxen får göra på egen hand; det jag ville poängtera var argumentet folkhälsa i samband med alkoholpolitik. Det talas så oerhört mycket om att vi måste bevara det system vi har idag för att inte folkhälsan ska bli lidande (på fruktansvärda sätt verkar det som) när vi redan har andra problem som jag personligen kan tycka påverkar i högre grad.McDonalds, Coca-Cola och andra stora företag som ligger direkt bakom den ökade övervikten har större lobbyorganisationer bakom sig i Sverige och i EU vad aktörerna inom alkoholförsäljning har kort och gott.
Även om du nu sätter det i relation till den uttalade folkhälsan så är ju egentligen hela problematiken med den här debatten inte vad som är värst av alkohol eller någon annan drog, utan att det det existerar en form av förmynderi för vuxna människor som borde ges ansvaret att göra ett aktivt val själva. Jag är för en öppen och fri marknad där man får sälja i princip vad man vill, även om man blir tjock eller berusad av det, valet är i slutändan mitt om jag vill köpa produkten eller inte.
För att inte prata om en massa dietister som tror att allt fett är skadligt och att en hög andel av energibehovet från kolhydrater är nyttigt.McDonalds, Coca-Cola och andra stora företag som ligger direkt bakom den ökade övervikten har större lobbyorganisationer bakom sig i Sverige och i EU vad aktörerna inom alkoholförsäljning har kort och gott.
Alltså vad är det här ens? När jag läser sånt här vill jag bara ge upp och flytta ifrån det här förbannade förmyndarlandet.Här hymlas det inte med hur man driver opinionsbildning via kontakter. Gabriel Wikström verkar ju vara villig att bli ett lydigt lamm i IOGT-NTOs hägn.
Artikel i Accent: IOGT-NTO-medlemmen Ellinor Eriksson är ny ordförande för SSU. Hon kommer att lägga stor vikt vid alkoholfrågor. Till sin hjälp har hon folkhälsoministern Gabriel Wikström.
Jo... prova att dricka en liter apelsinjuice om dan - gör underverk för låga kolesterolnivåerFör att inte prata om en massa dietister som tror att allt fett är skadligt och att en hög andel av energibehovet från kolhydrater är nyttigt.
Då Hanna Wigh är från SD så säger väl det sitt om hans demokratiska sinne, urlöjligt och visar att gossen är en ryggradslös fegis, det är tragiskt...