Mattias Schyberg
Administratör
Jag gillar idén med plus/minus kontra pris, vilket nog är vad vi i grunden vanligtvis är mest intresserade av. Vi vill ju ha hjälp att plocka russinen i kakan inom flertalet kategorier. Om priset inte spelar någon roll kan vi ju lika gärna dricka DRC till tisdagslunchen!Jag kan på sättåvis tycka att ett enkelt +/- kan räcka, där ett plus betyder att det är ett för släppet intressant vin för pengarna. Eventuellt kombinerat med ett intervall på parkerskalan eller motsvarande.
Anledningen är tidsaspekten och att det blir ju en mer relativt än absolut jämförelse när det är så intensivt med sorter på tid
Kombineras detta med någon form av dynamisk intervall på parkerskalan, så är jag hemma och fullt tillfredställd. Noten kan då hållas minimal och enbart beskriva stiltypen på enklaste vis ihop med lite adjektiva färgklickar.
Men, det är ju givetvis upp till @Innertällmo Bryggeri och @Omar Khayyam att avgöra vad som funkar för dem. Det är ett hårt jobb att hantera de mängder vin som det vanligtvis handlar om på provningarna och jag har full respekt för de svårigheter den här typen av provningar för med sig. Men vi måste ju önska och förmedla våra tankar åtminstone.