MartinE
Medlem
Det har hänt något med SB:s rutin för "privatimport" (skriver det inom citationstecken då det sällan handlar om någon privat import i praktiken) - och det är väldigt positiva förändringar! Det som tidigare gick extremt långsamt, till synes medvetet förhalat av vårt kära motsträviga monopol, går helt plötsligt rekordfort!
Smaka på det här tidsschemat:
2019-03-12 14:22 Registrerad
2019-03-12 15:32 Offererad
2019-03-13 11:04 Accepterad
Nu hör det till saken att importören har meddelat att det dessvärre dröjer någon dag extra innan de levererar mina flaskor, av logistiska skäl, men jag kan förvänta mig att flaskorna finns på mitt lokala systembolag den 21 mars. Det som tidigare, i bästa fall, tog flera veckor går nu sammanlagt på bara lite mer än en vecka! Halleluja!
Det som faktiskt har ändrats är att man numera accepterar offerten på SB:s hemsida istället för via mail, d v s en viss automatisering har skett vilket givetvis snabbar på processen. Men det måste vara mer än så! Det måste också handla om att man helt ändrat synsätt, d v s att man gått från att se privatimporten som något man helst inte vill syssla med till att se det som en service till sina kunder och en naturlig del av verksamheten. Eller kan man se det här som en del av att man helt enkelt känner flåset från verkligheten och inser att man måste förbättra sig för att kunna fortsätta motivera sitt monopol?
Är det någon av våra medlemmar som jobbar på SB som kan bekräfta eller bestrida det här?
Smaka på det här tidsschemat:
2019-03-12 14:22 Registrerad
2019-03-12 15:32 Offererad
2019-03-13 11:04 Accepterad
Nu hör det till saken att importören har meddelat att det dessvärre dröjer någon dag extra innan de levererar mina flaskor, av logistiska skäl, men jag kan förvänta mig att flaskorna finns på mitt lokala systembolag den 21 mars. Det som tidigare, i bästa fall, tog flera veckor går nu sammanlagt på bara lite mer än en vecka! Halleluja!
Det som faktiskt har ändrats är att man numera accepterar offerten på SB:s hemsida istället för via mail, d v s en viss automatisering har skett vilket givetvis snabbar på processen. Men det måste vara mer än så! Det måste också handla om att man helt ändrat synsätt, d v s att man gått från att se privatimporten som något man helst inte vill syssla med till att se det som en service till sina kunder och en naturlig del av verksamheten. Eller kan man se det här som en del av att man helt enkelt känner flåset från verkligheten och inser att man måste förbättra sig för att kunna fortsätta motivera sitt monopol?
Är det någon av våra medlemmar som jobbar på SB som kan bekräfta eller bestrida det här?
Last edited: