Jag kan inte få dessa två uttalanden att gå ihop...
Haha touché. Jag sparar Champagnen till nästa år, då har vi inte några planer på att bli gravida, och således får jag någon att dricka min Champagne med .
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag kan inte få dessa två uttalanden att gå ihop...
Men bra bra när man får njuta!Köpt 120 och druckit ur 123. Inte bra när man vill öka källaren. Inte bra.
Fan. Glömde att jag har 24 fl bordeaux 2015 som kommer i februari. Kanske ska lagra hos winefinder något år till innan jag tar hem det.så det får plats.Mitt löfte var att dricka mer av det i källaren för att få plats för mer, men de för unga ännu. Men ändå köper jag mer .
Behöver generellt öka innehavet på bruksvin också och gärnaffrån andra regioner än piemonte..
Nästa år fyller jämt så då kan jag nog tömma en del
Hur funkar det? De tar en avgift antar jag?Fan. Glömde att jag har 24 fl bordeaux 2015 som kommer i februari. Kanske ska lagra hos winefinder något år till innan jag tar hem det.så det får plats.
Hur funkar det? De tar en avgift antar jag?
Winefinder erbjuder lagring av dina oskattade viner. Vi kontaktar dig då dina viner anländer till vårt lager för att höra om du vill ta hem eller lagra dina viner
Hear hearMed en 1,5-åring med förkärlek till att vakna varje morgon någongång mellan 03.45-05.00 (oavsett tid för nattning) samt en gravid fru så har konsumtionen nått 10-års lägsta. Klart under fallande 200-dagars medel.
Hoppas ta tag i detta om ett tag och vända trenden. Dricka dippen, typ.
Inköpen till källaren ligger dock kvar på en god nivå så det börjar bli lite trångt.... men det ÄR ju så kul att handla vin.
Med en 1,5-åring med förkärlek till att vakna varje morgon någongång mellan 03.45-05.00 (oavsett tid för nattning) samt en gravid fru så har konsumtionen nått 10-års lägsta. Klart under fallande 200-dagars medel.
Hoppas ta tag i detta om ett tag och vända trenden. Dricka dippen, typ.
Inköpen till källaren ligger dock kvar på en god nivå så det börjar bli lite trångt.... men det ÄR ju så kul att handla vin.
Jag är på!88 in och 97 ut. Åt rätt håll men fortfarande ca 50 flaskor i källare 3 (garaget) som kommer att försvinna i september. Jag kanske behöver Stockholmshjälp i augusti för att reducera antalet flaskor....
Men visst överlevde vi Plommonvinet, blev bättre än befarat!Kul att höra från dig igen Trodde du hade gått under jorden efter din egenproducerade plommoncider
Kul att ni också är gravida igen, grattis. När är det BF?
Ligger på knappt 1 in 2 ut för 2018, 45 flaskor hittills. Känns bra att beta av en del halvmediokra flaskor som bara tar plats.
Ok snart halvvägs in i 2018. Det är rätt kört. Cirka 60 flaskor mer än när året började - jag skulle behöva ha köpstopp i åtminstone fyra av årets återstående sex månader för att uppnå +-0. Det kommer jag aldrig klara.
Dåliga nyheten är att jag missade målet - efter nyårsafton kommer jag vara 88 flaskor rikare än när året började. Den goda nyheten är att just i sista kvartalet minskade jag med sex flaskor istället för att öka med 31 som snittet var tidigare tre kvartal under åretSekundärt mål men ändå mycket viktigt är att se till att jag inte har fler flaskor 20181231 än 20180101.