This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Hehe.. Nja.., har givetvis inte valt ett helt område pga ett enda vin. Bör läsas som att jag tar området då det görs väldigt mycket bra viner just där, - och däribland till och med även kanske ett av världens bästa!magnum skrev:Intressant vore att få veta varför? Pomerol pga Petrus, Grave pga Haut Brion om det är så då blir det väldigt låg årskonsumtion
Andreas L skrev:Oj vad folk är konservativa - ingen Chinon, Alsace, CdR eller Côtes de Provence ännu ;D
Var det ditt svar på vilka 5 du skulle välja ;DNonPlusUltra skrev:Andreas L skrev:Oj vad folk är konservativa - ingen Chinon, Alsace, CdR eller Côtes de Provence ännu ;D
Nja, inte precis konservativa, men kvalitétsmedvetna, serru... Men du kan ju pröva att ställa samma fråga på vinklubben.se istället!
shorepower skrev:Var det ditt svar på vilka 5 du skulle välja ;DNonPlusUltra skrev:Andreas L skrev:Oj vad folk är konservativa - ingen Chinon, Alsace, CdR eller Côtes de Provence ännu ;D
Nja, inte precis konservativa, men kvalitétsmedvetna, serru... Men du kan ju pröva att ställa samma fråga på vinklubben.se istället!
Yep, Det var därför jag skrev ut Aÿ, VVF och Vazuelle Terme samt Ambonnay, CdA ;DPer Stade skrev:Vad är det för jävla rödvinsvänster på det här forumet?
När ni skriver champagne så menar ni säkert BdN.
Klockrent. vet jag vad jag ska med till nästa provningNonPlusUltra skrev:Beaujolais
Crémant de Bourgogne
Bergerac Rosé
Cassis
Vinsobres
Trodde det var självklart?
Helt enligt forumets normala standard att spåra ut lite ;Djohan1279 skrev:Jag är då inte lika konservativ : som säger
Vouvray
Champagne
Montlouis sur loire
Anjou
Valpolicella
Helt enligt forumets normala standard att spåra ut lite ;Djohan1279 skrev:Jag är då inte lika konservativ : som säger
Vouvray
Champagne
Montlouis sur loire
Anjou
Valpolicella
Det är nog bara AOC, dvs. franska AOC, som gäller.johan1279 skrev:Jag trodde de räknades som apellation....inte? 'Amarone AOC' finns ju inget som heter iaf:?.......allti ska man vell få lära sig nått nytt varje dag
kayaker skrev:Det är nog bara AOC, dvs. franska AOC, som gäller.johan1279 skrev:Jag trodde de räknades som apellation....inte? 'Amarone AOC' finns ju inget som heter iaf:?.......allti ska man vell få lära sig nått nytt varje dag