M
Mouton
Runt år 2030När tror ni att 2010 är drickvänliga?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Runt år 2030När tror ni att 2010 är drickvänliga?
Najs! Har ingen 2010, så det är lungt för min delRunt år 2030
Jag har 130 flaskor Barolo från 2010 från ett antal olika producenter, mest Massolino (alla Crus) och Paolo Scavino.Runt år 2030
Imponerande!Jag har 130 flaskor Barolo från 2010 från ett antal olika producenter, mest Massolino (alla Crus) och Paolo Scavino.
Jag kommer att dricka mina flaskor under en 30års period (om jag lever tills jag är 80...) I dagsläget har jag endast provat Massolino Parussi (sommar 2016) och den var väldigt tillknäppt och sluten, nästa flaska ska öppnas 2021 och jag hoppas att den mognat lite tills dess.
I sommar ska jag öppna Cavallotto Barolo Riserva Bricco Boschis Vigna San Giuseppe 2010 och till hösten Paolo Scavino Barolo Riserva Rocche dell'Annunziata 2010. Jag ser verkligen fram emot att få öppna dessa två flaskor om några månader.
1999 Ja! 2000 Ja! 2001 Nej!Najs! Har ingen 2010, så det är lungt för min del
Men vad sägs om 1999, 2000 och 2011 - är dom drickbara, eller...?
Är Sordo en producent att hänga i julgranen? Har inte stött på namnet förut, men när jag kollade upp dem verkar de ha rätt stor produktion från Barolo.Men tillbaka till 2010 så har Atomwine Sordos Gabutti inne, som tips. Det tror jag blir en långlagrare som är intressant att jämföra med Cappellano från någorlunda samma åker.
Sordo säljs även av Wine iPass. Dock ej 2010r.Är Sordo en producent att hänga i julgranen? Har inte stött på namnet förut, men när jag kollade upp dem verkar de ha rätt stor produktion från Barolo.
Det är väl mest 2013 numera, vilket iofs inte verkar vara en helt trist årgång det heller. Ska troligen beställa lite från Atomwine framöver.Sordo säljs även av Wine iPass. Dock ej 2010r.