Mattias Schyberg
Administratör
Exakt, just det som är poängen med att ha en objektivt förankrad åsikt. Att bara tycka att det är "svingott" säger ingenting, inte heller att säga att det är av fantastiskt kvalitet men smakar kadaver. Om vi är 100 % objektiva och skiter fullständigt i subjektiva ord som balans, elegans, komplexitet och liknande så är det enda som återstår intensitet, kraft och längd, vilket inte räcker för att tycka att ett vin är av kvalitet (återigen enligt mig då). En bedömning av det slaget blir lite som en maskinell analys av syra, typ. Om det är av största vikt så kanska man skulle köra vinet genom ett analysintrument för att ta reda på hur många smakämnen den hittar för att på så vis avgöra vinets komplexitet, till exempel.Fasen ... nu tappade du bort mig igen . "Förmedling av en objektivt förankrad subjektiv åsikt" är jag med på. Men vad menar du med resten, vad är poängen där? Det är ju äpplen och päron??? Svingott behöver inte ha någonting att göra med "very good" ...
Man kan inte tillintetgöra den del av bedömningen som faktiskt är subjektiv, enbart förankra åsikten på ett objektivt sätt. Tycker jag.