This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja. Den är bra, men fortfarande ung. 19 poäng känns rätt överdrivet jämfört med betygen på andra viner hon provat om hon inte fått en riktig superflaska.perpro skrev:Såg att Jancis gav Pol Roger vintage 2002 19 poäng. Någon som testat den?
Jag drack den en kväll i somras hos lisapåtorget i Stockholm. Serverades lite för kall (som så många andra ställen gör med champagne). Jag upplevde den som knuten, framförallt i doften. Gjorde inget större intryck på mig, trots att jag gillar PRs tidigare årgångar. Beror nog till viss del på serveringstemperaturen. Jag köpte i alla fall en flaska på bolaget ett tag senare för att ge den en andra chans. Den låter jag ligga ett tag.perpro skrev:Såg att Jancis gav Pol Roger vintage 2002 19 poäng. Någon som testat den?
kayaker skrev:Ja. Den är bra, men fortfarande ung. 19 poäng känns rätt överdrivet jämfört med betygen på andra viner hon provat om hon inte fått en riktig superflaska.
Har aldrig förstått hur man kan klaga på att få vinet "lite för kallt". Tycker det är kanon att få den lite kallare så att man kan njuta av perfekt temp/den temp man själv föredrar längre än vad man annars skulle. Gäller det dessutom servering när det är varmt ute så pratar vi väl sekunder innan det kryper upp till rätt temp..?downtown skrev:Jag drack den en kväll i somras hos lisapåtorget i Stockholm. Serverades lite för kall (som så många andra ställen gör med champagne). Jag upplevde den som knuten, framförallt i doften. Gjorde inget större intryck på mig, trots att jag gillar PRs tidigare årgångar. Beror nog till viss del på serveringstemperaturen. Jag köpte i alla fall en flaska på bolaget ett tag senare för att ge den en andra chans. Den låter jag ligga ett tag.
egonx skrev:Antar att vi samlar alla PR 2002 relaterade frågor här då.
Jag tänkte bjuda på ett par flaskor av denna imorgon inför en middag och in i förrätten (fransk löksoppa). Är jag fel ute?
Elvis skrev:Nej, det passar nog alldeles utmärkt!