magnum
Epernay, Frankrike
http://www.bordeauxindex.com/blog.php?id=320Ok. Tack! Men varför finns det inga omdömen internationellt?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
http://www.bordeauxindex.com/blog.php?id=320Ok. Tack! Men varför finns det inga omdömen internationellt?
En snabb sökning ger, utöver Magnums länk, även bl a dessa:Ok. Tack! Men varför finns det inga omdömen internationellt?
Jag skulle säga att det beror lite på i vilket sammanhang och när du har tänkt dricka dem. Jag ska köpa en låda magnum, varav två flaskor ska sparas till mina två barn för konsumtion vid högtidligt tillfälle. Krug är ju aldrig fel att köpa. Drickfärdig nu, men blir bättre med åren.Om man har 3000-5000kr att köpa champange för vad skulle ni ha satsa på då två magnum fyra vanliga eller köpa 3krug eller något helt annat kom med era inputs och tankar om ni skulle ha varit i min sits .
vid tillfällen som känns speciella eller när lusten flyger på konsumtion inom 2-15 år troligen för min del.Jag skulle säga att det beror lite på i vilket sammanhang och när du har tänkt dricka dem. .
Köp 3 st 75cl och spara resten till Krug -02 ;-)Om man har 3000-5000kr att köpa champange för vad skulle ni ha satsa på då två magnum fyra vanliga eller köpa 3krug eller något helt annat kom med era inputs och tankar om ni skulle ha varit i min sits .
när kommer krug 02 och vilket pris kommer det att röra sig om då .?Köp 3 st 75cl och spara resten till Krug -02 ;-)
Pengarna som är kvar kommer inte räcka till Krug -02.Köp 3 st 75cl och spara resten till Krug -02 ;-)
Det visste jag om redan på förhand. Jag jobbar som kock och hela årets dricks cirka 3500kr i månaden har jag sparat i ett orört kuvert så det finns mera pengar men hade tänkt att avunda runt 5000kr på champange i december .Pengarna som är kvar kommer inte räcka till Krug -02.
2015 hoppas jag :-D men vem vet egentligen.när kommer krug 02 och vilket pris kommer det att röra sig om då .?
En delikat fråga! "Rätt" svar beror även på hur din samling ser ut idag, vilka lagringsmöjligheter du har och när du tänker göra nästa inköp!Om man har 3000-5000kr att köpa champange för vad skulle ni ha satsa på då två magnum fyra vanliga eller köpa 3krug eller något helt annat kom med era inputs och tankar om ni skulle ha varit i min sits .
Jag håller med Per Stade. Om du inte hittat "din champagnestil" (ungt eller gammalt? blanc de blancs eller mycket Pinot? fat eller inte? kraft eller elegans? småodlarstil eller klassisk storhus? o.s.v.) men är intresserade av bra saker så kan det vara klokare att köpa "i mitten" prismässigt.Låt dig inte förledas av de mörka krafterna. För samma pengar kan du få två lådor av Pol Roger Brut Vintage. Och eftersom det inte var så länge sedan de bytte till årgång 2004 så kan du kanske hitta 2002 om du har tur och kikar ordentligt bak i hyllorna. Jag har upptäckt att det inte är så ovanligt att det finns två årgångar bredvid varandra på hyllorna och att den äldre årgången kan stå längst in. Skillnaden i upplevelse mellan årgångs-Pol Roger och den vanliga Brut Réserve är värd hundralappen. Klivet upp till Winston Churchill är jättelikt prismässigt men inte lika gigantiskt ur smaksynpunkt enligt min ringa mening.