This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Farligt ord! ;DMagikern skrev:Har du några rekomendationer på prisvärda bordeauxvin?
kayaker skrev:Farligt ord! ;D
I senaste Livets Goda så har de provat igenom ett rejält gäng Bdx under 300:-. Samtliga är, såvitt jag vet tillgängliga i Sverige även om det kan krävas privatimport. Vinovativa har flera av dem.
Välkommen till forumet Magikern.Magikern skrev:Aha, De Fontenille och Bad Boy var nog de ända som går att beställa på SB som fick 91 eller högre, åtminstone av de som verkligen kommer till sin rätt om man dricker dem nu.
Bad Boy är rätt dyrt men tillräckligt gott för att vara prisvärt.
Den som vill beställa eller privatimportera kan studera den här sammanställningen.Magikern skrev:Aha, De Fontenille och Bad Boy var nog de ända som går att beställa på SB som fick 91 eller högre, åtminstone av de som verkligen kommer till sin rätt om man dricker dem nu.
Bad Boy är rätt dyrt men tillräckligt gott för att vara prisvärt.
Precis. Och det var väl Fontenil som kom ut i topp bland budgetbordeauxer i er senaste provning om jag inte minns fel?Andreas L skrev:Obs, ni ska ej blanda ihop Ch Fontenil Fronsac (Michel & Dany Rolland) med Ch de Fontenille (vanlig enkel Bordeaux) .
Japp! Poängen/betygen finns också i sammanställningen jag länkade till.Jos skrev:Precis. Och det var väl Fontenil som kom ut i topp bland budgetbordeauxer i er senaste provning om jag inte minns fel?
Jos skrev:Precis. Och det var väl Fontenil som kom ut i topp bland budgetbordeauxer i er senaste provning om jag inte minns fel?
Annars tipsar jag gärna om Cos Estournel 2008 som, trots att jag inte öppnat någon ännu, jag skulle klassa som prisvärd. För att Cos håller jämn hög kvalitet samt att den ligger en bra bit under priserna ute i Europa.
Andreas L skrev:Obs, ni ska ej blanda ihop Ch Fontenil Fronsac (Michel & Dany Rolland) med Ch de Fontenille (vanlig enkel Bordeaux) .