Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Rätt eller fel

Elitea

Medlem
Hej
Min fråga är säkert för er knäpp .
Om jag har sålt en flaska vin på
Ett event som ska faktureras , räknar flaskor ok? Men om 2 flaskor endast är öppnade , är det då ok att sälja dom igen? Jag har ju fakturerat för dom. Enligt beställning. Men ser att kollegor räknat dom som uppdruckna ,ska betalas på faktura. Men irl så ställs de in i kylen och säljs igen. Är det rätt verkligen?

Jimmy Forsman

I det stora hela tämligen meh...
Hej
Min fråga är säkert för er knäpp .
Om jag har sålt en flaska vin på
Ett event som ska faktureras , räknar flaskor ok? Men om 2 flaskor endast är öppnade , är det då ok att sälja dom igen? Jag har ju fakturerat för dom. Enligt beställning. Men ser att kollegor räknat dom som uppdruckna ,ska betalas på faktura. Men irl så ställs de in i kylen och säljs igen. Är det rätt verkligen?
Klart det är rätt. Du fakturerar väl enligt offert? Du kan såklart korrigera ned antalet flaskor om några skulle vara oöppnade, men om flaskorna är öppnade ska de faktureras (du kan ju inte veta om du hinner sälja dem innan vinet blir "dåligt", vilket betyder att du måste lägga kostnaden för de öppnade flaskorna på kunden). Om du sedan lyckas säljer dem "igen" så är det helt ok.

Toppen