SUPRA
Bäst
Drar igång nytt ämne...
Ville utöka menyn med lite blandat gott jag hittade och reaktionen blev "det går inte" och på svar varför "det kostar extra."
"Du kommer bli mätt ändå". :
Jo, det hajar jag och har aldrig ifrågasatt men det kändes ändå som att det var konstigt att någon beställde extra, lite oproffsigt.
Stolarna vid baren är obekväma.
Vår servitris var mest upptagen med att prata med sin syster som åt brevid oss. Servicen var inte dålig, men absolut under förväntan.
Slapp svensson-service iklädd vanliga kläder - låter kanske som värsta bratten nu och det är inte meningen, men uniform och bättre studs hade inte skadat.
Stället har allt på att vinna på att putsa upp service, yta och bemötande.
Sen är det ju bra om man får soja till maten och andra viktiga tillbehör.
En annan viktig del är ju att man får de rätter man beställt och betalar för.
Innan efterrätten skulle komma in undrade jag när de hade tänkt servera ägget som var nr 1 på menyn?
"Du har väl fått det?" ....Nej...
"Vill du ha ägget före eller efter efterrätten?"
"Vore gott innan..." :
Maten har jag inget att klaga på. Det var överlag lyx-sushi och liknande rätter (wraps m.m.).
Den lokala susherian (med japaner) i Jakobsberg fixar liknande grejor utan problem.
Jag var där på en middag för två, tog en större meny och för at garantera sittplats bokade jag "bord" vid baren.Anders Landström skrev:Har faktiskt aldrig varit på Råkultur och har pratat med många om att gå dit. Det som folk verkar ha mest synpunkter på är servicen, har hört både ris och ros om maten men servicen verkar de flesta tycka är genomgående svag
Ville utöka menyn med lite blandat gott jag hittade och reaktionen blev "det går inte" och på svar varför "det kostar extra."
"Du kommer bli mätt ändå". :
Jo, det hajar jag och har aldrig ifrågasatt men det kändes ändå som att det var konstigt att någon beställde extra, lite oproffsigt.
Stolarna vid baren är obekväma.
Vår servitris var mest upptagen med att prata med sin syster som åt brevid oss. Servicen var inte dålig, men absolut under förväntan.
Slapp svensson-service iklädd vanliga kläder - låter kanske som värsta bratten nu och det är inte meningen, men uniform och bättre studs hade inte skadat.
Stället har allt på att vinna på att putsa upp service, yta och bemötande.
Sen är det ju bra om man får soja till maten och andra viktiga tillbehör.
En annan viktig del är ju att man får de rätter man beställt och betalar för.
Innan efterrätten skulle komma in undrade jag när de hade tänkt servera ägget som var nr 1 på menyn?
"Du har väl fått det?" ....Nej...
"Vill du ha ägget före eller efter efterrätten?"
"Vore gott innan..." :
Maten har jag inget att klaga på. Det var överlag lyx-sushi och liknande rätter (wraps m.m.).
Den lokala susherian (med japaner) i Jakobsberg fixar liknande grejor utan problem.