SV: Ramsay i London
Jaha. Nähä.
Bokade Maze Grill för lunch och Claridge's ör middag samma dag.
Fick kalla fötter inför att sitta ensam på flotta Claridge's och avbokade. Tänkte att lunch på Mazes blir lagom.
Så. Tog lågprisflyg (gör INTE det) till Gatwick för att anlända 07.30 (steg up 04.00!!!). Efter att ALLT kukat sig (jag menar ALLT) så blev jag 6 (sex9 timmar sen och missade lunchen. ERGO: Inget Ramasay för mig denna gång.
Ankomstdagen blev det istället shepherds pie (ok förstår varför det är en brittisk angelägenhet) och två trista vinbarer (hurv!) men en en riktigt bra musical; La Cage aux Folles. Tänk, jag visste inte att det fanns så många väldoftande herrparfymer och killkompisar i par.
MEN! I kväll har jag varit på ett helt juste ställe.
Först ett
glas Champagne Henriot.
Åt en
"omelett" med spenat och getost! Till den beställde jag in en helbutelj
2004 (jag älskar den årgången)
Chassagne-Montrachet 1er Cru "Les Chenevottes" Marc Morey et Fils.
Ganska läcker liten anrättning. Vinet enastående med stor rökigt mineralig doft och bra kropp+ryggrad.
Därefter en
risotto på karljohan och ostron.
Beställde in en BUTELJ
2001 Clos Rene Pomerol som även gick bra till parpadelle med parmesan, tryffel och portabella. (Ja jag vet att det var lite kaka på kaka med risotton - men vinlistan fick mig lite "off-track").
En välfylld
tallrik med väldigt karaktärsfulla franska ostar efter det.
En
espresso.
Två halvfulla flaskor fick följa med hem.
GISSA vad notan gick på för lilla mig för detta kalas (ni behöver inte räkna in den fina utsikten över Themsen och Tower Bridge).