Örjan Engelmark
Medlem
Varför dricker svenskarna så lite Recioto?
Gudomlig dryck om man får en välbalanserad av hög kvalité!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag gillar det då och då. Ingen favoritstil visserligen. Som svar på din fråga: Tror möjligen att många kan vara lite trötta på vin gjort av torkade druvor rent generellt. Söta viner i allmänhet är dock alldeles för underskattade många gånger och likaså starkviner.Varför dricker svenskarna så lite Recioto?
Systembolaget är tyvärr något så konstigt som ett marknadsstyrt monopol. Om inte recioto köps i mängder så tas det inte in mer än minimalt. Ripasso köps i mängder och utbudet är därefter...tillgång på bolaget är väl ett svar i allmänhet
För mycket sötma för att vara rött, och för rött för att vara sött.Jag gillar det då och då. Ingen favoritstil visserligen. Som svar på din fråga: Tror möjligen att många kan vara lite trötta på vin gjort av torkade druvor rent generellt. Söta viner i allmänhet är dock alldeles för underskattade många gånger och likaså starkviner.
Recioto kan ju även vara vitt tänker jag. Vintage Port är rött och jäkligt sött också.För mycket sötma för att vara rött, och för rött för att vara sött.
tillgång på bolaget är väl ett svar i allmänhet, om än inte kanske drivande här. Söta viner är väl inget som masskonsumeras heller.
Jag gillar det dock, men tips om bättre kvalitéer uppskattas
För mycket sötma för att vara rött, och för rött för att vara sött.
Varför dricker svenskarna så lite Recioto?
Nu har jag ju inte smakat Dal Fornos passito men säger du @Crist(al)ian 77 att det är så bra som d'Yquem -90 så har jag inga tvivel om att det är på det viset. Dal Forno brukar ju annars vara i en klass för sig även vg Valpolicella och Amarone så att deras Recioto är storartad förvånar kanske inte.Underskattat håller jag med om, tror många dömer ut det på förhand p.g.a. färgen...
Dal Fornos passito 2003 är gudomlig och det bästa söta vinet jag druckit tillsammans med Yaquem 1990. Haft båda på nyårsmiddagar, Dal Fornon kan ni läsa lite om här.
Är redan kirrat! Han har till och med två leverantörskonton.Kul att se dig på detta forum @Örjan Engelmark för att sprida lite Verona kunskap om du frågar @Mattias S snällt så får du en snygg importörs status under din profil och kan således lägga upp era nyheter och skriva om dessa som ni släpper på SB .