Mattias Schyberg
Administratör
Jag tror dock mer på att ni borde leka "snurra flaska" istället för att spela YatzySåklart har jag det, alea iact est.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag tror dock mer på att ni borde leka "snurra flaska" istället för att spela YatzySåklart har jag det, alea iact est.
Kanske bäst att tillägga att pinsamt nog så är det ingen av oss som reser som ens klarar köksfranskan.(tror dock att hon enbart pratar franska men är inte helt säker)
Bästa serien ever.Kanske bäst att tillägga att pinsamt nog så är det ingen av oss som reser som ens klarar köksfranskan.
Visa bifogad bild 3572
Däremot har jag sett den här videon flera gånger för att förbereda mig något i alla fall:
+1Vad gäller käk så tycker jag Les Crayeres är Reims (sannolikt hela Champagnes?) bästa restaurang , bättre än Assiette Champenoise, i motsats till vad michelinstjärnorna indikerar. Enorm vinlista.
Les Crayeres har en habil bistro som heter något i stil med Le Jardin de Crayeres. Bara att se egendomen och parken är värt ett besök.
Sen måste jag tipsa om Glue Pot mitt i Reims. En till synes oansenlig engelsk pub men med en grym vinlista och bra käk.
Les Caves du Forum är min favoritvinbutik i Reims. Bra urval odlarskumpa och massvis med annat kul från hela Frankrike.
Det är ju ett jättebra sätt att slippa att turister slösurfar in från mobilen och bara droppar in helt spontant. (svart i rutan )+1
Tips på bra bistro uppskattas stort, hade aldrig på egen hand gissat på att en engelsk pub kan leverera bra mat eller för den delen en vinlista
-Låter som en bra mjukstart på fredagen när vi landar och att Les Crayeres kanske skall betänkas som ett alternativ till Assiette Champenoise på lördagen.
EDIT:
Nämen sedär, Les Crayéres har också en piffig hemsida gjord i Flash
Jag inser att;Les Crayeres i april förra året.
Visa bifogad bild 3575
Om inget är hugget i sten...... Les Crayeres bör vara första valet!Jag inser att;
a) -Jag genast vill sitta på deras terrass och dricka något gott
och
b) Jag är glad att det inte är jag som klipper gräset.
Jo tack, jag minns hur jag och en kompis tvekade i rätt många minuter och fick avbryta flera försök innan vi lyckades backa ut!Le Grand Cerf i Montchenot (en stjärna i GM, på vägen mellan Reims och Épernay, nära Vilmart; dock livsfarlig parkering!)
Grymt massa bra tips!Ja, jag håller med ovanstående talare. Glue Pot i Reims är ett överraskande trevligt vattenhål vilken eftermiddag som helst! Enkel men bra mat samt en trevlig vinlista! Här tillbringade jag två timmar med en Agrapart Minéral i höstas medan min sambo var ute och tittade på stan!
För övrigt när det gäller restauranger rekommenderar jag framförallt följande:
Hostellerie la Briqueterie i Vinay (en stjärna i GM, fantastisk miljö och mycket prisvärd lunch)
Le Grand Cerf i Montchenot (en stjärna i GM, på vägen mellan Reims och Épernay, nära Vilmart; dock livsfarlig parkering!)
Bistrot le 7 i Épernay (bakficka till enstjärniga Les Berceaux och i mitt tycke en trevligare restaurang)
Och så fullkomligt magiska L'Assiette Champenoise förstås! Les Crayères har jag dock inte varit på, så jag kan inte bedöma vilken som är bäst av dem.
När det gäller butiker i Reims håller jag med @Martin Berggren om att Les Caves du Forum är väldigt bra. Andra favoriter här är La Cave Colbert och Le Parvis. I Épernay rekommenderar jag framförallt Salvatori (billigast) och 520 (bäst utbud). Lilla Au 36 i Hautvillers är också värd ett besök! Hoppas du får en trevlig resa!
Helt fantastisk, skall försöka få till en reseberättelse så fort jag får tid!Hur var resan?