Vad gäller hans obehaglighet har jag ingen åsikt då jag aldrig träffat honom personligen.
Han är säkert jättesnäll numera men han var inte så trevlig förr om åren. Men det jag egentligen syftade på var "Timell-effekten" som ställer till det för försäkringsbolag, byggnadsnämnder och annat.
Tengbys ljudliga smackande är betydligt mer harmlöst, dessutom en genuint trevlig kille. Dock fanns det ju en "Tina-effekt" en gång i världen, indirekt orsakad av Tengby. Det såldes mer strösocker, mer stekpinnar, osv.
Min poäng var bara, med det raljerande som sticker en del i ögonen men som i min värld ger syre åt t.ex. ett vinforum, att det konkreta mötet mellan riktigt hantverk och grumliga amatörprinciper som gör sig bra i radio/tv blir väldigt starkt. Igår som av en händelse hade jag suttit och retat upp mig på Tengbys program och fick sedan några timmar senare alla mina invändningar bekräftade på vRÅ.
Jag kan tänka mig att andra människor kan känna precis samma sak när de anlitar en riktig finsnickare och sedan ser Timell stå och mässa i sina program. Eller när de har druckit BGK:s superfynd och ställs inför en flaska La Tache.