This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Andre Clouet Rose, av de som är byggda på PN är detta en av de absolut bäst!Prio ordning bör väl vara Eglys-Ouriet NV rosé mer bang "får" da buck finns inte. Eventuellt Henriot 08 som brukar gå hem hos dam sällskapen. Att låsa dig till SB som källa gör att man missar många godingar. Charles Heidsieck årgång är även det något att ha några högar av. Damien Hugot såklart, även Drappier Grande Sendree Rosé 2006 samt Selosse.
Finns även en bra österrikare Bründelmayer brut rosé om man vill jävlas.
Pol Roger skall man hålla sig lång borta ifrån.
från telefon.
Vilmart Grand celliers Rubis är riktigt bra grejjer och ett måste i var mans rosékällare!
2009 är nog svår att hitta, 2010 något lättare att få tag på och årgång 2011 borde väl vara på gång...
Vad har hänt med PR, både 2006 & 2008 är inget man vill dricka ivf inte i nuläget, kommer dom att utvecklas/förbättras?
Fast jag tycker tidigare årgångar varit bra. Men från 2004 är den inte rolig. Mycket underligt!Absolut. Håll ögonen öppna för vad Franska Vinlistan släpper!
Ja, det är märkligt att ett så bra hus inte kan lyckas bättre med sin årgångsrosé.
Make Pol Roger great again!Fast jag tycker tidigare årgångar varit bra. Men från 2004 är den inte rolig. Mycket underligt!
Jag har inte druckit 2006 och 2008 än, men t o m 2004 tycker jag att den alltid varit väldigt bra!Fast jag tycker tidigare årgångar varit bra. Men från 2004 är den inte rolig. Mycket underligt!
Du har rätt jag som skrev fel, har inte provat 2004, 2002 tyckte jag om men både 2006 & 2008 är svåra att gilla.Jag har inte druckit 2006 och 2008 än, men t o m 2004 tycker jag att den alltid varit väldigt bra!
Blanda inte in någon stolle i USA bara!Make Pol Roger great again!
Vad har hänt med PR, både 2006 & 2008 är inget man vill dricka ivf inte i nuläget, kommer dom att utvecklas/förbättras?
Apropå Pol Roger Vintage Rosé så kommer de att byta årgång till 2010 på Systembolaget i början på nästa år. Hoppas att den årgången blir bättre!
Har du redan testat alla?Nya förslag?
Rädd för ek och vanilj i champagne. Gillar inte Bollinger GA, men tyckte Jacquesson 742 var god trots eklagring. Druckit LR 12 och 13, föredrar 12. Även druckit Charles Heidsieck rosé 2005 och 2006, Gosset och nån rosé till. Det är ingen annan rosé på SB som lockat än.Har du redan testat alla?
Nyupptäckt sedan jag skrev förra inlägget är De Sousa Caudalies Rosé. Grymt bra vin i den ekade fusksoleraskolan. Skulle även slå ett extra slag för senaste årgångsrosén 2013 av Roederer som levererar ordentligt (provade blint).