This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag gillar Château de Pibarnon och TempierHej,
Sommar på gång igen och då är rosevin från Bandol ett måste. Systemet har dåligt utbud tyvärr, ge mig lite tips!?
En fråga, har du ställt Bandol-roséer mot andra områden/druvor så du de facto vet att det just är Bandol du gillar och vill ha? Eller är det mer en principiell grej att du vill ha Bandol och inte frågar efter bra roséer i allmänhet?Fler som dricker dessa i sommar?
Tempier står på kylning, men äldre årgång (kanske 18, minns inte). Var ett tag sedan jag drack; gillade det skarpt.Fler som dricker dessa i sommar?
Nej det kan jag inte påstå men jag har druckit så mycket annat rosé att jag känner mig säker på att Bandol är min stil samt att dessa viner håller väldigt hög kvalitet.En fråga, har du ställt Bandol-roséer mot andra områden/druvor så du de facto vet att det just är Bandol du gillar och vill ha? Eller är det mer en principiell grej att du vill ha Bandol och inte frågar efter bra roséer i allmänhet?
Dominio del Aguila Picaro Clarete, finns på SB.Nej det kan jag inte påstå men jag har druckit så mycket annat rosé att jag känner mig säker på att Bandol är min stil samt att dessa viner håller väldigt hög kvalitet.
Vad skulle du rekommendera istället för Bandol-rosé?