jrick
Medlem
Säker på att du har ett vinintresse?Häpp. Där har du hela 2020 för mig (9044 kr för att vara exakt).
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Säker på att du har ett vinintresse?Häpp. Där har du hela 2020 för mig (9044 kr för att vara exakt).
Oj vart det ett lugnt år?! Eller passade du på att dricka upp källarenHäpp. Där har du hela 2020 för mig (9044 kr för att vara exakt).
Säker på att du har ett vinintresse?
Körde enligt den gamla fina principen 21 in, 95 ut. Av de 21 noterar jag också att 3 flaskor fick jag i present, så totalt köpte jag 18 flaskor (som jag bemödade mig lägga in i CT iaf). 2020 var året då jag släppte vin-FOMO, vilket är väldigt sköntOj vart det ett lugnt år?! Eller passade du på att dricka upp källaren
Tar gärna emot tips på hur man går till väga för att släppa FOMO, är det meditation, lobotomering...?Körde enligt den gamla fina principen 21 in, 95 ut. Av de 21 noterar jag också att 3 flaskor fick jag i present, så totalt köpte jag 18 flaskor (som jag bemödade mig lägga in i CT iaf). 2020 var året då jag släppte vin-FOMO, vilket är väldigt skönt
Jag har noterat en viss korrelation med mellan mängd FOMO och tid man spenderar på detta forum.Tar gärna emot tips på hur man går till väga för att släppa FOMO, är det meditation, lobotomering...?
Spännande. Jag har tot 16 675 och 309kr snittpris. Skönt att fler märker av inflationen/inflamationenVisa bifogad bild 27821
2022 har jag dragit ner rejält på köpandet, dessutom har jag fått ett par påtvingade vita månader (antibiotika tar på krafterna och ändrar smaken... just nu är jag inne på min andra 28adagarslur av antibiotokainhalation...
Är det färre och högre kvalitet eller är det prisökningar med samma budget? Lite både och?Visa bifogad bild 27830
Kul med lite tillfälle för reflektion. Har loggat i tre hela år (började sent 2019), och ser att inköpskostnaden stabiliserat sig runt $3500 per år, helt utan att jag styrt åt något håll.
Trenden är dock tydlig, färre men dyrare flaskor.
Loggar inte allt jag köper, bara finare flaskor eller sånt jag har för avsikt att lagra. Tillkommer nåt dussin NV som konsumeras löpande.
Det är nog framförallt det första. Dyraste flaskan 2022 var Selosse, mer än dubbelt så dyr som dyrast 2021 (Comtes 07 Rosé). Men prisökningarna märks ju också.Är det färre och högre kvalitet eller är det prisökningar med samma budget? Lite både och?
Pris i usd gör det ju.mer spännande. Du har i alla fall ok omsättning av fyraårsviner och äldreJobbigt....
Visa bifogad bild 27822
Nedersta raden är när jag bytte från excel till CT. Orkade inte lägga in inköpsdatumSpännande. Jag har tot 16 675 och 309kr snittpris. Skönt att fler märker av inflationen/inflamationen
Suck. Ser att jag inte hade med den...Nedersta raden är när jag bytte från excel till CT. Orkade inte lägga in inköpsdatum