chambertin
Medlem
Drog mig till minnes denna tråden utifrån att den var roande, inte ledde till några argheter samtidigt som idéerna var spretiga.
Vill minnas att vi hade en dialog också om hur svårt det är för provare att tänja sig både uppẗ och nedåt, med ca 88p som ett slag centra, med 95 som ett slags MAXtak.
...och i afton gav mig CT denna överblick över vad folk på jorden senast publicerat för smaknoter om viner i min källare:
Visa bifogad bild 24693
...alla dessa magiska viner: 94p.
HAHA tänker jag, måste vara det @Mattias Schyberg benämner lågt självförtroende i tråden och som yttrar sig som att man i blindprovningar med grupper utan högt i tak får blindresultat mellan 88-92p medan man i sällskap med hög nivå av TRUST får hela jämlrna skalan, från odrickbart gift till 100p.
Om man lägger Rieussec -01 på 94p så har man antingen fått en dålig/defekt flaska eller så gillar man nog inte Sauternes av den här kalibern. För mig en magisk Sauternes som gav samma fantastiska upplevelse som Yquem -01 och 100p i min bok (båda !).
Har i och för sig sett några som tyckt att Rieussec -01 varit lite tungfotad på senare år men då framgår ju det av beskrivningen vilket jag inte kan utläsa här.