This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Den där Rivesaltes:en från Rombeau var fantastisk! Tack än en gång att vi fick komma förbi och dricka vin hos dig. Det var mums! Och ett förträffligt bord!2023 slutade såhär:
Bubbel: Delamotte 2002
Rött: Aalto PS 2016 som överraskade blint!
Vitt: Domaine des Comtes Lafon - Meursault Clos De La Barre 2019
Sött: Domaine de Rombeau Rivesaltes Doux Naturel 1955
Tack detsamma Stefan! Så bra att jag beställde Rombeau 1950, och 1984 (mitt år). Bordet är vår stolthet Gott nytt till dig i Japan!Den där Rivesaltes:en från Rombeau var fantastisk! Tack än en gång att vi fick komma förbi och dricka vin hos dig. Det var mums! Och ett förträffligt bord!
Var på en 20+ buteljsprovning på italienskt tema i maj. Då vann 2010 Tignanello mitt hjärta. I svår konkurrens bör nämnas.Drack alldeles för lite i år nu när jag kollar tillbaka tyvärr.
Bäst Rött:
Tignanello 2010
Com G.B. Burlotto Monvigliero 2018
Tua RIta Giusto di notri 1998
Vitt:
naah
Bubbel:
Coca cola på burk 33 cl.
Föll ungefär lika hårt för Pichon Baron 2000 och 2001. Alla flaskor (tyvärr och YIIIHAAAW) uppdruckna. De kan verkligen få till det, tyvärr historiskt inte tillräckligt ofta. Men, from nu kanskeHar druckit så otroligt många bra viner i år så det är svårt att välja . Men om jag plockar ut de viner som sitter starkast kvar i minnet så är det:
Visa bifogad bild 31090
Rött
Pichon Baron 2022 - provades på plats i Bordeaux och gick rakt in i mitt nervsystem så jag fick tårar i ögonen och var tvungen att vända mig bort från bordet. Sjukt bra och har beställt flera lådor av detta!
Starkvin
Graham Vintage Port 1945 - togs fram spontant av värden på en väldigt speciell middag i Beaune i våras. En ynnest att få prova det tillsammans med de vinnördar som var med
Var själv förvånad, säkert haft ett dussin TIG i mitt korta liv men denna slog över allt annat. Nästa år ska man försöka sig på lite äldre Riesling och försökta gå på mera BYOB så man får flera flaskor i sig, detta år är nog under 50 flaskor, känns som en tresiffrig flask konsumtion bör vara regel i ett forum för vinfolk.Var på en 20+ buteljsprovning på italienskt tema i maj. Då vann 2010 Tignanello mitt hjärta. I svår konkurrens bör nämnas.
Bubbel är helt klart bäst på burk
Jo, man behöver både en hel del innanför västen. Men, man behöver samtidigt få flera andra människors perspektiv och andra tagningar. Allt för tillväxten! OCh då man inte provar bör man reflektera och läsa... Studera auktionslistor och iaf låtsas försöka hitta de fem bästa vinerna på listan för ens egen smak... Osv.Var själv förvånad, säkert haft ett dussin TIG i mitt korta liv men denna slog över allt annat. Nästa år ska man försöka sig på lite äldre Riesling och försökta gå på mera BYOB så man får flera flaskor i sig, detta år är nog under 50 flaskor, känns som en tresiffrig flask konsumtion bör vara regel i ett forum för vinfolk.
Min enda och min första BYOB genom forumet var verkligen lärorikt och vettigt samt gott. Så får man in 5-6 sånna på ett år bör man få i sig lite fler flaskor
Härligt med Cedric Bouchard!Jag älskar topplistor!
Bästa skumpa (utöver selosse):
Roses de Jeanne vv/r19 & vv/r20 - dracks med några veckors mellanrum. Fantastiskt tryck i båda, men satte högre betyg på vv/r20. En av årets upptäckter för min del.
Ja, det undrar jag också såklart! Jag har letat! Någon här som vet om det går att göra privatimport eller om den finns online någonstans? Jag drack dem på krogen (Folii och Astoria) båda gångernaHärligt med Cedric Bouchard!
Men hur ska det lyckas att fåtag på mer ?
Jag köpte mina på finlandsfärjan för ett par år sedan.Härligt med Cedric Bouchard!
Men hur ska det lyckas att fåtag på mer ?
Jag tänker att det borde gå att kolla med den svenska importören om PI är möjligt?Ja, det undrar jag också såklart! Jag har letat! Någon här som vet om det går att göra privatimport eller om den finns online någonstans? Jag drack dem på krogen (Folii och Astoria) båda gångerna
Det var nog mer än ett ”par” (dvs två) år sen? Men jag vet att det stämmer, tror Les Ursules kostade typ 320 kr på båten. Men det var väl i stil med åtta år sen kanske.Jag köpte mina på finlandsfärjan för ett par år sedan.
19/11 2019Det var nog mer än ett ”par” (dvs två) år sen? Men jag vet att det stämmer, tror Les Ursules kostade typ 320 kr på båten. Men det var väl i stil med åtta år sen kanske.