Mattias Schyberg
Administratör
Tänk att till och med en tråd om SAS kan landa i kritik mot SB och monopolet. Hur blir det med partiet Fina Vinare egentligen, jag menar, Piratpartiet finns ju, så varför inte FV?BA har en lång och sörjig historia... Faktiskt så att det mesta av UK har en historia som andas allt annat än respekt och välvilja, men samtidigt finns det så mycket otroligt bra service och välvilja att få del av i det Förenade Kungadömet.
Tex försökte jag få ut ngt vettigt ur UK Tullen, men varenda samtal, oavsett öppettider eller ej, slutade med en barsk kvinnoröst som på deras telefonsvarare förklarade öppettiderna, att alla minsann var upptagna nu och att jag inte kunde få service. "Bye." Och samtalet bröts. Inte ens ett kösystem... Monopol får så fantastiska idéer om varför de finns till...
SB drar in skattekronor till Staten, så skall de göra. Men... Det är ju en svår balansgång.
Hymlandet kommer sig förmodligen ur två olika källor: Den ena utifrån någon slags kvasireligiös uppfattning om att alkohol är djävulens påfund och måste försäljas genom samtidig kastrering av kunderna. Den andra utifrån att man är rädd att moms- och skattekronor från andra alkoholförsäljande aktörer inte skulle ge Staten lika fina intäkter som en tjänst i egen regi. Världens Underligaste Monopol är ett rysligt missfoster och skall fördrivas.
Naturligtvis kommer det att självdö en vacker dag, sannolikt inom en inte alltför avlägsen framtid. Den dagen skall jag fira, oavsett var jag befinner mig på Jorden
Jag är dock norrmän så jag kan bara rösta kommunalt, men ett sånt här parti skulle nog få mig att få tummen ur och äntligen bli svensk