Jag köpte den hos producenten för två år sedan. Jag gillar alla deras viner och främst de enklare. LN är supertrevlig enligt mig.
tack! var inte med på detta släppet trots allt, så hoppas det kommer på nästkommande.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag köpte den hos producenten för två år sedan. Jag gillar alla deras viner och främst de enklare. LN är supertrevlig enligt mig.
Tack, det tröstar lite. Tanken var att jag skulle starta min första lilla bordeaux-lagring. Men det kommer ju fler chanser.Inget bra pris på Cantemerle, tycker jag du kan trösta dig med. Jag beställde bara en fastän jag sett fram emot just denna årgång.
Mystiskt. När jag kollade webbsaldo 10.01 så var det 0.Jag klickade på beställning av 3 st Ch Cantmerle kl 10:30 och jag fick.
Ja, vad hände med denna egentligen?Verkar som Domenico Clerico fallit ur lanseringen på fredag. Hade siktat in mig på några flaskor av den, hoppas den dyker upp längre fram.
Flyttad, 8 marsJa, vad hände med denna egentligen?
Det finns ungefär 60 flaskor ute i butiker enligt saldo. På hemsidan stod det att de skulle återsläppa fler flaskor 21/2. Idag 21/2 kl 07:15 meddelas man istället att de inte kan beställas mer. Är det ofta så där?Schaefer borde komma igen.
96 flaskor i websaldot
60 i Göteborg.
24 i Malmö
runt 80 tror jag det var i Stockholm
blir runt 260 av de 444 flaskor som SB hade.
Det korta svaret är nog dessvärre ja. Man ska aldrig heller lita på den där bevakningsfunktionen.Det finns ungefär 60 flaskor ute i butiker enligt saldo. På hemsidan stod det att de skulle återsläppa fler flaskor 21/2. Idag 21/2 kl 07:15 meddelas man istället att de inte kan beställas mer. Är det ofta så där?
Dessutom Ciabot Mentin 2013 samtidigt. Gillar du modernistisk Barolo är denna en av de bättre. Betänk att alla inte gillar stilen så det skiljer rätt mycket i recensionerna.Flyttad, 8 mars
Det finns ungefär 60 flaskor ute i butiker enligt saldo. På hemsidan stod det att de skulle återsläppa fler flaskor 21/2. Idag 21/2 kl 07:15 meddelas man istället att de inte kan beställas mer. Är det ofta så där?
Slut igen. Det är inte meningen att jag skall få tag på dessa.Finns i skrivande stund 10 st Schaefer kvar i webbsaldot!
(Jag var också bered att handla Schaefer, eftersom det stod att de skulle komma in idag var jag beredd vid kl 00, kl 07, kl 10 men möttes av samma meddelande, att dessa var helt slut.)
Jag bor relativt nära också (ungefär tre mil), jag övervägde faktiskt att ta mig dit idag men ser att det blir omöjligt. Konstigt vad jaktinstinkten ibland slår till helt icke-rationellt...
Dagens feel-good story!Jag blev också upprörd imorse då jag såg fram emot att i morgonrock med en kopp kaffe i handen beställa hem några!
Men som tur var är detta första gången jag haft lite nytta av underbara VABruari. Kastade in två ungar i bilen (de hostade så rutorna immade igen) och körde en mil söderut till Hovås strax utanför Göteborg. Där visade det sig att eftersom en i personalen gillar kabinett så beställer de in lite extra av sådana...
Tur för mig.
Bildbevis:
Visa bifogad bild 15901
Asiatiskt! Kokosmjölk och eller lite chillistarkt Eller varför inte som ett uppfriskande pratvin på terassen/balkongen i sommar?Jag råkade av en slump gå förbi PK-huset efter jobbet och blev enormt positivt överraskad av att båda Willi och Fricke stod på hyllan. Det blev en av varje och fanns fortfarande några Schaefer kvar.
Någon som kan tipsa om bra matkombination med Schaefern?