LarsW
Medlem
Ska vara 2007an som initialt skulle vart med på släppet igår.Är det någon som vet vad det är för årgång på Taittinger Comtes de Champagne BdB?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ska vara 2007an som initialt skulle vart med på släppet igår.Är det någon som vet vad det är för årgång på Taittinger Comtes de Champagne BdB?
Ganska säker på att det ska vara 2007? Edit: Såg inte sida 2 så detta inlägg kan tas bortÄr det någon som vet vad det är för årgång på Taittinger Comtes de Champagne BdB?
WTF? Det var blodigt! Enig i att det var mkt penningar för en 30-åring.1988 Barbeito Sercial
Den där vill jag ju ha. Men vad fan håller de på med? 2494 kr? Tycker Barbeito har kört ganska aggressiv prisökning på sistone, och nu har de nog prisökat sig över min gräns.
Vad är det här för något? Står som mousserande från Champagne på systembolagets hemsida, men enligt vad jag en gång lärt mig ska en årgångs-skumpa ligga 3 år på jästen och här är det ju inte ens 3 år sedan skörd. Har man ändrat reglerna?L`Échappée Belle Ex Brut PC 15 750
Såvitt jag kan se är detta en NV http://www.champagne-etienne-calsac.com/index.php?static6/homeVad är det här för något? Står som mousserande från Champagne på systembolagets hemsida, men enligt vad jag en gång lärt mig ska en årgångs-skumpa ligga 3 år på jästen och här är det ju inte ens 3 år sedan skörd. Har man ändrat reglerna?
Tack, du räddar min världsbild (och vinkällare) . Sen är det ju alltid bra att få veta basår men det borde väl i så fall skrivas som just basår.Tänker det är basåret som man anger men det är ju helt fel att skriva ut som ett årgångsvin vid släpp.
Det lär det göra, lägg in en bevakning. Har de köpt in 1200 så är inte alla ute med en gång.F*n... glömde bort dagens släpp. Blev en beställning på ett par flaskor Chenas Quartz men Austri var slut. Undrar, likt Silex, om det kan tänkas trilla in fler flaskor?