Adamanko
Medlem
Även för mig som gillar elegans?Alion är en solid investering. Drack 99an senast i somras mot en Tignanello 96a och det var jämnt lopp. Båda låg i spannet 93-94p för mig.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Även för mig som gillar elegans?Alion är en solid investering. Drack 99an senast i somras mot en Tignanello 96a och det var jämnt lopp. Båda låg i spannet 93-94p för mig.
Jag gillar Alion i alla dess faser men visst är den är lite uppkäftig i barnaåren.Även för mig som gillar elegans?
Jag gillar Alion i alla dess faser men visst är den är lite uppkäftig i barnaåren.
Men till skillnad från oss så lugnar den ner sig betydligt i tonåren och jag upplever den som både finstämd och elegant om än med mycket kraft när den den ligger nånstans runt 15+ års ålder.
Så göm och glöm i 10 år!
Jag har druckit 1999, 2001 och 2005 (sen hade jag ett uppehåll då jag köpte mindre viner i allmänhet). Alla dessa har varit mycket bra. Har tyvärr bara kvar av 99an numera då jag köpte mest av den.Jag köpte (ett par?) för några år sen vid något tillfälligt släpp men tror inte jag har någon kvar(synd). Vill minnas att det var mycket tanniner och annat som gjorde den "sträv"/otillgänglig. Det mesta brukar väl integreras/sammanflätas på både gott och ont efter (x/15+) år så frågan är om det är värt "the bang for the buck". Antar att en del konsumerats tidigare. Har du en personlig uppfattning om när de peaka(r/de)? De ska ju tydligen arbeta aktivt mot defekt kork på gården så det låter ju bra.
Kollade butikssaldon på Eglyn. Har personalen på Hansa haft en champagnefrukost nu på morgonen. Dom har 17 flaskor i sitt saldo brukar ju komma i jämna 6pack.
De tappade säkert en flaska i golvetDe firade nog det faktum att det är den internationella champagnedagen idag, och storstilat så eftersom de valde Egly-Ouriet
Men välkommen för bövelen!Hej , Ny på forumet ( dock hängt i kulisserna ett bra tag...).
Blev 1 x Egly och 1 x Borgogno Barolo Riserva 2003. Sparar mig nu som så många andra till senare släpp.
/Pierre
Bra start!Hej , Ny på forumet ( dock hängt i kulisserna ett bra tag...).
Blev 1 x Egly och 1 x Borgogno Barolo Riserva 2003. Sparar mig nu som så många andra till senare släpp.
Javisst, jag kommer direkt att tänka på Sidhartha och den perioden i hans liv då han levde på ett sesamfrö om dagen.Återhållsamhet verkar vara the name of the game detta släpp.
Så även jag.
Bara 2 Alion.