This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ska jacquart vara bra? Deras NV har allt annat än imponerat på mig.
Du är inte ensam. När jag provat har jag tyckt att bl.a. Pinoterna är bra, men att Syraherna är bäst i portföljen.Stämmer in kören om Ojai, har blivit en väldigt väldigt bra producent, svulstet är som bortblåst, fortfarande sunny California men utan kladd. Jag (kan vara ensam) håller Syraherna högre än Pinoterna.
Eller rättare sagt kooperativet (med varumärket) Jacquart. I toppårgångar är i och för sig deras vintage helt OK relativt priset, och de släpper den med hygglig ålder. Både 2002 (den bättre av dem) och 1996 finns fortfarande att köpa via monopolet!Om du inte tycker om NV André Jacquart så tycker du antagligen inte om årgångsvinet heller, men du råkar inte blanda ihop härliga chardonnayodlaren André Jacquart med (det mediokra) huset Jacquart?
Sedan har Andre Jacquart flera olika NV där vanliga brut är medioker medan NV BdB och Experience är klart bra.Om du inte tycker om NV André Jacquart så tycker du antagligen inte om årgångsvinet heller, men du råkar inte blanda ihop härliga chardonnayodlaren André Jacquart med (det mediokra) huset Jacquart?
Riktigt så är den sammanblandad från min sida. Då känns det som om namnen måste provasOm du inte tycker om NV André Jacquart så tycker du antagligen inte om årgångsvinet heller, men du råkar inte blanda ihop härliga chardonnayodlaren André Jacquart med (det mediokra) huset Jacquart?
Jag har beställt alla tre och de ligger och väntar på mig, men jag har inte hunnit plocka ut dem än. André Clouets årgångscuvéer brukar vara säkra kort! Av de tre har jag bara druckit 2008:an tidigare och den är mycket bra!Någon som har erfarenhet av André Clouet Dream vintages -02, -05, -08 som släpptes den 1/11 på bolaget?
Vilken 2008a drack du vanlig flaska eller den som liknar PP Chetillons?Jag har beställt alla tre och de ligger och väntar på mig, men jag har inte hunnit plocka ut dem än. André Clouets årgångscuvéer brukar vara säkra kort! Av de tre har jag bara druckit 2008:an tidigare och den är mycket bra!
Viña Tondonia Tinto Reserva 2004 är lockande också. Jag brukar gilla allt som Viña Tondonia gör. Någon som har provat den?
Den "vanliga"! Den ljusblå/guldiga etiketten.Vilken 2008a drack du vanlig flaska eller den som liknar PP Chetillons?
Om jag förstått det rätt så är Andre Clouet Dream Vintage BdB:er, jämfört med deras vanliga vintage som är dominerad av PN.Jag har beställt alla tre och de ligger och väntar på mig, men jag har inte hunnit plocka ut dem än. André Clouets årgångscuvéer brukar vara säkra kort! Av de tre har jag bara druckit 2008:an tidigare och den är mycket bra!
Jag ser det nu! Jag utgick från att det bara vara ett sent släpp av tidigare årgångsviner och har inte undersökt det noggrannare förrän nu. Men det är ju kul!Om jag förstått det rätt så är Andre Clouet Dream Vintage BdB:er, jämfört med deras vanliga vintage som är dominerad av PN.
Dream Vintage är en ny linje hos Andre Clouet som de inte haft tidigare och de har i snabb takt först släppt 2002, 2005, 2008 och nu i veckan lanserade de 2004, 2006 och 2009 också. Ingen av dessa viner finns recenserade på Cellartracker eller Vivino ännu vad jag kan se.
Om du skyndar dig att poppa en och recensera kommer du sannolikt bli först i Sverige och en av de första i världen att recensera dessa - jag kunde vid en snabb googling inte hitta någon recension alls.Jag ser det nu! Jag utgick från att det bara vara ett sent släpp av tidigare årgångsviner och har inte undersökt det noggrannare förrän nu. Men det är ju kul!
Så Ridge Estate-vinerna kostar 439 kr nu! Förra årgången vill jag minnas kostade 379 och året innan det 349.