En liten observation. Sen forumet fick två provare på Systemet har hela attityden till SB förändrats. Inga Stora Satan och Sovjetstaten, istället nyfikenhet och lovord, "intressanta släpp" osv.
Inget fel i det förstås, bara en observation...
Min signatur är faktiskt oförändrad, men jag skriver kanske inte så många inlägg numera att den syns på din skärm. Däremot är det andra som använder det begrepp du citerar, då oftast förkortat SS. (Trodde dock att detta enbart stod för Stora Satan, inte Sovjetstaten?) Har vid enstaka tillfällen använt begreppet "Sovjetbolaget", endera humoristiskt eller när de agerat politiskt.
Sedan är det väl inte fel att byta inställning till något, när det sker förändringar, i detta fall urvalet av skribenter som släpps in. Det har ju varit medlemmar i Vinskribenternas förening (som organiserar de som skriver kommersiellt i gammalmedia), och så du Hans Artberg som blivit kvar på listan även efter du gick ur...
Systembolaget har väl tidigare varit helt ointresserat av representanter för sociala medier. (BKWine tror jag kommer in via Vinskribenternas förening, och representeras rätt stadigt av min AuZone-kollega Jack J.)
Det är väl inte orimligt att de som är intresserade av att följa släpp på Systembolaget och att skriva inlägg på finewines.se, uppskattar att det tillkommit två röster som deltar på samma forum och har kunnat prova vinerna. Det går ju inte lika lätt för folk här att diskutera med gammelmedia-skribenterna.