This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Promis stod med antal i listan och försvann sedan medan Magari aldrig blev levererad? Jag hoppas de bara är flyttade pga sen leverans?Är det någon som vet vad som hände med Ca'Marcanda Promis? Den finns med i listan men inte på SB's site.
Tack för tipset, 3 flaskor beställda!Det är mitt måsteköp. Jag har inte provat den, men hennes Dernauer Spätburgunder 2014 kan vara det intressantaste och bästa jag provat av druvan till det priset (199.
By Michael Schmidt
JancisRobinson.com (2016-04-25)
(Julia Bertram, Ahrweiler Forstberg Spätburgunder Trocken Ahr Red) As
a direct neighbour of the vineyard I am aware that it’s mainly west-facing
slopes are not the most privileged in terms of sunshine exposure, but in this
case familiarity has not bred contempt. Julia Bertram has made the most of a
slightly longer vegetation period and coaxed some generous ripe fruit into the
Forstberg, which takes on an almost sweet expression on the palate, refined by
a tasteful notion of caramel. Nevertheless it doesn’t melt in the mouth just
yet, as sound acidity and firm tannins lay the foundation for further
development. (MS) (Drink between 2017-2022) 17 points
Just det! Det är ni säljer den, eller hur?[Borttaget innehåll. Otillåten reklam]. Deras viner är uppskrivna av både WA och Jancis! Klockren Pinot.
Jag redigerade ditt inlägg efter att jag förstått att du importerar vinet du rekommenderar. Ansök om ett leverantörskonto om du vill kunna informera forumet om de viner ni säljer.[Borttaget innehåll. Otillåten reklam]. Deras viner är uppskrivna av både WA och Jancis! Klockren Pinot.
De är framflyttade.Är det någon som vet vad som hände med Ca'Marcanda Promis? Den finns med i listan men inte på SB's site.
Två flaskor för mig med, den ena sippar jag på nu med en förnöjd min – klart bättre än prislappen. Tysk pinot ahr rockar!en kartong med Julia Bertram
Två flaskor för mig med, den ena sippar jag på nu med en förnöjd min – klart bättre än prislappen. Tysk pinot ahr rockar!
Inga Eben Sadie på Nordstan. Rubbet hamnade i Stockholm.
Det blir nog att ploppa en ikväll för mig oxå till lammracks och sötpotatisfrites.den ena sippar jag på nu med en förnöjd min – klart bättre än prislappen. Tysk pinot ahr rockar!
Det är ju knappast "Molitor" vi pratar om här, men stilen är den samma, dock betydligt slankare. Kanske är det aningen för slankt för dig om min hedonistiska bild av dig stämmer till fullo, men det är långt ifrån lingondricka. Ser framemot att synka mig med dina preferenser. Jag gillar det nämligen skarpt och är uppe på 90 pinnar!Det blir nog att ploppa en ikväll för mig oxå till lammracks och sötpotatisfrites.
Måste ju få svar på om Spätburgunder smakar bättre än Pinot Noir
Ha! Jag ser att du är lika nyfiken som jag @Mattias S Flaskan är urdrucken och det gick förvånansvärt fort då det normalt här hemma är en fördelning 90-10 till min fördel vad gäller rödvin men nu fick jag nog nöja mig med ca 70%. Din hedonistiska bild av mig stämmer (och då är det vår bild av hedonism) så tillvida att detta vin inte gav mig någon käkledsluxering. Det är slankt och precis som du antar lite för sankt för mina vinpreferenser. Det är tom så slankt att den 2014 Perlato del Bosco som jag nu dricker slatten av från förra helgen känns kraftig i överkant. Här kommer min egna helt ovetenskapliga (och första) bedömning av ett vin på detta forum:Det är ju knappast "Molitor" vi pratar om här, men stilen är den samma, dock betydligt slankare. Kanske är det aningen för slankt för dig om min hedonistiska bild av dig stämmer till fullo, men det är långt ifrån lingondricka. Ser framemot att synka mig med dina preferenser. Jag gillar det nämligen skarpt och är uppe på 90 pinnar!
Två flaskor för mig med, den ena sippar jag på nu med en förnöjd min – klart bättre än prislappen. Tysk pinot ahr rockar!
Inga Eben Sadie på Nordstan. Rubbet hamnade i Stockholm.