Emanuel
Instagram; Swedish Champagne Dude
Det förutsätter lite att plånboken är lika stor som hjärtat dessvärre...Jag föredrar att se det som tur att källarn är lika stor som hjärtat.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det förutsätter lite att plånboken är lika stor som hjärtat dessvärre...Jag föredrar att se det som tur att källarn är lika stor som hjärtat.
Välkommen in i värmen!Kan rapportera inköp av två flaskor av årgång 2006 som släpptes idag, montevetrano o Sarget. Känns som italienaren har litet uppsida medan fransosen känns mer som ett säkert kort. Funderar på La Reyne men de kan ju vara rätt kärva rätt länge. Ngn som provat?
Btw - mkt användbart med dessa "små partier"trådar som jag läst "anonymt" en tid nu. Och kul forum!
Kanske idag, men om inte annat så blir det snart. Brukar ju inte direkt vara sparsam med godsaker.Poppas collosorbon idag? lite tveksam så väntar på smaknot
Vi drack Haut-Condissas -09 igår. Strålande bra nu men med uppsida om några år. Precis på kanten till drickfönstret just nu. Dekantera 2-3 timmar innan om du vill poppa nu.Även jag hoppade på Cattle King-tåget, samt några Felton Road Block 2 Chardonnay... och Domaine de Pélican, både Chardonnay och Savagnin. Samt Haut Condissas. Känner jag mig själv blir det förmodligen uppsamlingsheat, där de insatta tippar på att Rioja, Bordeaux och Cahors ligger bra till.
Skönt att ha gott om plats i källarn.
Vill man spontanhandla vin i Sverige så är det endast Systembolaget som gäller oavsett var man befinner sig på den alkoholpolitiska skalan. Just små partier brukar dessutom leverera en del intressant. Det är värre ställt med ordinarie sortimentet som mestadels suger.(En forum-observation)
Snacka om kluvna personligheter!
SAMTIDIGT som man dissar Stora Satan och deras dåliga sortiment (i motsats till nätfirmorna där godiset finns) dryftar man animerat sina senaste köp från samma Satan...
Ser inte heller att du har någon större poäng att göra här, Små partier är ju den enda lilla rännil av kvalitetsviner som kommer den vinintresserade till livs och för att man köper en del flaskor genom detta gör hen inte automatiskt till en monopolkramare.(En forum-observation)
SAMTIDIGT som man dissar Stora Satan och deras dåliga sortiment (i motsats till nätfirmorna där godiset finns) dryftar man animerat sina senaste köp från samma Satan...
(En verklighets-observation)(En forum-observation)
Tillfälliga sortimentet håller väl importörerna i? Bolaget är väl bara utlämningsställe i princip. Det jag (vi?) mest störs över är det genuint usla fasta sortimentet.(En forum-observation)
Det tillfälliga sortimentet styrs och hanteras av Systembolaget. Det du antyder gäller beställningssortimentet.Tillfälliga sortimentet håller väl importörerna i? Bolaget är väl bara utlämningsställe i princip. Det jag (vi?) mest störs över är det genuint usla fasta sortimentet.
Du har säkert helt rätt. Går allt via offerter? Ex: Pinot Noir från Patagonien under 200 kr?Det tillfälliga sortimentet styrs och hanteras av Systembolaget. Det du antyder gäller beställningssortimentet.
Vet inteDu har säkert helt rätt. Går allt via offerter? Ex: Pinot Noir från Patagonien under 200 kr?
Till de exklusiva lanseringarna, dvs det som kommer i små partier, provas produkterna öppet och man tar hänsyn till den förväntade kundefterfrågan.