MagnusH70
Medlem
100 p gällde årgång 2011. 2014 har fått 96 p. Ska definitivt köpa ett par flaskor. Underbart gott som efterrätt...PX de Añada Alvear, lär ha begåvats med 100 poäng av Parker. Kan vara värt att prova.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
100 p gällde årgång 2011. 2014 har fått 96 p. Ska definitivt köpa ett par flaskor. Underbart gott som efterrätt...PX de Añada Alvear, lär ha begåvats med 100 poäng av Parker. Kan vara värt att prova.
Roederer BdB 2010 ? Vad säger forumets bubbelexperter? Bra år för Chardonnay?
Inget stort år men det kommer/kommit garanterat några ¨stora¨ Champagner2010 blir nog inget stort år i Champagne men Roederer BdB görs i liten produktion och är alltid intressant. "Vår bäst bevarade hemlighet", som amerikanske importören av Roederer sa till mig. Den behöver ofta några års lagring för att komma till sin rätt.
Inget stort år men det kommer/kommit garanterat några ¨stora¨ Champagner
Har du redan en ide om någon (kommande) 2010:a som bör va på topp typ på 18/20-årsdagarna?Absolut, och det är min förstföddes födelseår så dem kommer jag att ha i källaren!
Kommer nog finnas mycket kul men en bra grundregel är ju att satsa på magnum där man får tag på det.Har du redan en ide om någon (kommande) 2010:a som bör va på topp typ på 18/20-årsdagarna?
Har du redan en ide om någon (kommande) 2010:a som bör va på topp typ på 18/20-årsdagarna?
Tacksamt att grabben är -08 (Damien Hugot) och -13 ska ju vara lovande (dottern)Absolut, och det är min förstföddes födelseår så dem kommer jag att ha i källaren!
Tack för förtroendet med D.Hugot -08 !Tacksamt att grabben är -08 (Damien Hugot) och -13 ska ju vara lovande (dottern)
Bra planering med barnafödandet att tajma två toppår i Champagne. Jag fick min första -13 så det kommer bli en tung årgång på Champagnefronten.Tacksamt att grabben är -08 (Damien Hugot) och -13 ska ju vara lovande (dottern)
Själv får jag välja viner från årgångarna 2005, 2010 och 2015. Bordeaux, Bourgogne och Rhone i första handTacksamt att grabben är -08 (Damien Hugot) och -13 ska ju vara lovande (dottern)
Lite för bra för att bara slumpen ska spelat in.Själv får jag välja viner från årgångarna 2005, 2010 och 2015. Bordeaux, Bourgogne och Rhone i första hand
Jag gjorde ju nått jättedumt idag... Jag provade -08:an. Och bjöd grannarna. Hoppas det finns några flaskor kvar, för jag behöver flerTack för förtroendet med D.Hugot -08 !
Det kommer Millésime från -13 också så småningom men först står -12 på tur som kommer att släppas ngn gång under andra delen av 2017.
Hur bra koll på årgången hinner man få innan slutet av mars? Lite väl små marginaler också.Lite för bra för att bara slumpen ska spelat in.
Hur gör ni? Kollar ni av i början på året hur skörden verkar?
Hmmmm 2010 verkar bli magiskt, lets go gumman!
https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/damien-hugot-7717101Jag gjorde ju nått jättedumt idag... Jag provade -08:an. Och bjöd grannarna. Hoppas det finns några flaskor kvar, för jag behöver fler
Hur många ursäkter behöver du (skrivet under berusat tillstånd)Hur bra koll på årgången hinner man få innan slutet av mars? Lite väl små marginaler också.
Får tyvärr göra dig besviken vg -13 på magnum (och -12) men tror att det blir en del magnum fr.o.m -15. Skall kolla för säkerhets skull med Damien.Räknar förstås med att @Cavisten Vinhandel ordnar en speciell allokering med magnum -13 till oss småbarnsföräldrar
Låter som att du gillade den.Jag gjorde ju nått jättedumt idag... Jag provade -08:an. Och bjöd grannarna. Hoppas det finns några flaskor kvar, för jag behöver fler