jrick
Medlem
Wow, en lördag!Ornellaia 2015 släpps 17e november
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Wow, en lördag!Ornellaia 2015 släpps 17e november
Ibland är msn lite för snabb på knapparna 16e ska de varaWow, en lördag!
Säg som det är, du har tänkt köpa alla själv och tänkte att du skulle få en dags försprång genom att sprida ut fel datum till övriga.Ibland är msn lite för snabb på knapparna 16e ska de vara
Haha ja,ju mindre konkurrens om flaskorna ju bättreSäg som det är, du har tänkt köpa alla själv och tänkte att du skulle få en dags försprång genom att sprida ut fel datum till övriga.
Har druckit 2015-varianterna av Chardonnay och Syrah och tyckte dom var riktigt bra (framför allt Chardonnayn).Någon som har druckit viner från Kershaw?
Oh ja,men vad ska man annars lägga lönen på?Känns som att detta kommer bli extremt dyrt.....
Hyra?Oh ja,men vad ska man annars lägga lönen på?
@Adamanko Sluta vara så PKHyra?
En vinkyl såklart. Som lyser upp vackert som en julgran i sin tomhetOh ja,men vad ska man annars lägga lönen på?
En tom vinkyl gör ingen glad,en fylld är en annan sakEn vinkyl såklart. Som lyser upp vackert som en julgran i sin tomhet
Exakt.PenningKonservativ?
Om allt går som det ska så är jag där på torsdagNågon från forumet som kommer delta i provningen den här gången? Saknades inför novembersläppet!
Hurra!Om allt går som det ska så är jag där på torsdag
Jag skulle rekommendera Sassicaia, det är den som absolut liknar Bordeaux mest. Ornellaia är mer nya världen och Solaia alldeles för dyr. De gånger jag provat alla tre mot varandra har Sassicaia varit den som tilltalat mig absolut mest. Sassicaia är ett av mina absoluta favoritviner. Dessvärre är den inte längre inom min budget.Hej alla,
Ny på detta forum men har läst dessto längre och gläds åt era tips och infallsvinklar.
Jag tänkte att kommande släpp (inkl Ornellaia) är en möjlighet att testa supertoskaner. Men jag vet inte hur de olika skiljer sig åt.
Aktuella är:
Sassicaia
Ornellaia
Solaia.
Även Tignanello finns ff
Jag gillar bläckig bordeaux. Blyerts, ceder, cigarrlåda. Vilket av vinerna tror ni motsvarar min Bordeaux-preferens bäst? Är de mycket årgångskänsliga? 2015 rätt varmt år - blir det syltiga viner då? Någon som har någon erfarenhet?
Tack på förhand!