This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Hahaha, nu gillar jag ju stekt inlagd strömming skarpt, men när det är enda riktiga behållningen från en flaska rött italienskt vin så är det nog ändå inte något positivt.Fick Grappes nyhetsbrev idag där dom provat detta. Deras notering löd så här:
Var vansinnigt imponerad av 2010 som jag fick chansen att prova för ett tag sedan. Men tvekar på denna, 2014 var väl ett hyfsat mediokert år i Södra Rhone och tänker att även Languedoc är svag 2014. Någon som vet mer?Det blev ett par fl Barral Valiniere idag
Jag resonerade precis så. Väldigt mycket av det jag testat när det gäller rött, franskt från 2014 (undantag några Bdx) har varit långt från de bättre årgångarna.Var vansinnigt imponerad av 2010 som jag fick chansen att prova för ett tag sedan. Men tvekar på denna, 2014 var väl ett hyfsat mediokert år i Södra Rhone och tänker att även Languedoc är svag 2014. Någon som vet mer?
Provade Valiniere tidigare ikväll och tyckte den absolut höll måttet jämfört med tidigare årgångar. Kanonbra vin!Var vansinnigt imponerad av 2010 som jag fick chansen att prova för ett tag sedan. Men tvekar på denna, 2014 var väl ett hyfsat mediokert år i Södra Rhone och tänker att även Languedoc är svag 2014. Någon som vet mer?
Det är inte händelsevis så att någon med bristande självbehärskning har hunnit prova Schäfer-Fröhlich kabinett?
Inväntar med spänning. Tack!Köpte 2 idag, varav en ska drickas imorgon. Återkommer.
Inväntar med spänning. Tack!
Men är den från 2006 som anges i denna tråd och i SBs Excelfil eller är det en 2016 som det står på produktsidan?Killen i kassan var extremt lyrisk över det, om du vill ha lite förhandsinfo. Utbrast "Vilken Kabinett!" när jag kom med flaskorna. Sen att jag först hörde fel (i nån sekund) och trodde han skämtade fram "vilken cabernet" behöver vi inte prata om.
Men är den från 2006 som anges i denna tråd och i SBs Excelfil eller är det en 2016 som det står på produktsidan?
Det är inte händelsevis så att någon med bristande självbehärskning har hunnit prova Schäfer-Fröhlich kabinett?
Köpte 2 idag, varav en ska drickas imorgon. Återkommer.
Inväntar med spänning. Tack!
Killen i kassan var extremt lyrisk över det, om du vill ha lite förhandsinfo. Utbrast "Vilken Kabinett!" när jag kom med flaskorna. Sen att jag först hörde fel (i nån sekund) och trodde han skämtade fram "vilken cabernet" behöver vi inte prata om.
I positiv bemärkelse var det bland det dummaste jag läst här tror jagKabinett Savinjohn, det är en Göteborgsdruva av en fullt omogen skörd.