Jag tyckte, vid närmare eftertanke att detta var ett av de mer intressanta släppen:
3 En Rama Fino de Jerez de la Frontera Emilio Lustau- jag lyssnar på tipsen från detta forum! Ska förtäras med litet lyxig skinka av något slag, o kanske litet marconamandlar.
Bedrock Wine Old Vine Zinfandel - bedrock rocks!
Borgogno Langhe Nebbiolo - varför inte? Så stoppar vi undan Barolo Liste några år.
Cristom Mount Jefferson Cuvée Pinot - en gammal favvo från oregon, lika pålitlig som de två hundarna i "Aristocats"
Lompoc Wine Co. Santa Rita Hills Pinot Noir - stor prissänkning och bättre årgång! Parr&Moorman.
Puligny-Montrachet Etienne Sauzet - puligny. Sauzet.
Buriano Alimenta - 15 år gammal cab för under 200 kr som minst en vinkritiker tyckte var bra? Ok. Köp o prova. Ingen aning.
Mas de Libian Khayyâm -min namne! Ingen aning men värt att prova.
Naturalis Historia Mastroberardino - lagringsduglig aglianico från bra producent o viktig årgång
Résonance Vineyard Willamette Valley Pinot Noir - jadot gör en drouhin, goes oregon, första årgången typ. Borde vara hur bra som helst om fem-tio år.
Uvas de la Ira Dani Landi - un vino de garnacha, perfumado y muy elegante, de jimenez-Landi! En el systembolaget! Que linda es la vida!
Les Larmes Anderson Valley Pinot Noir (mot bättre vetande, litet för dyr i Sverige men när så här bra och små vinmakare (som dessutom hör till mina personliga favoriter) släpps på bolaget är det bara att hosta upp)