Emanuel
Instagram; Swedish Champagne Dude
Nya lanseringar närmar sig med stormsteg... Någon som sitter på listorna?
*host* *host* @Anders Landström ?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Hittade denna: http://www.freddeboos.se/2015/02/bolagsnytt-mars-2015-nyheter-whisky-ol-vin-systembolaget/Nya lanseringar närmar sig med stormsteg... Någon som sitter på listorna?
Jag sitter på en hel del.. 6 mars and beyond. Kan bifoga fil imorgon.
@mad dog mikey , har vi någon lista på "g"?
Tack för det! Nu finns också nyheterna den 6 mars uppe på systembolagets hemsida. http://www.systembolaget.se//Sok-dr...search&val=^Små partier$&saljstart=2015-03-06ok, here it goes, en salig blandning av T6, 7.. 8. Mars, april etc. det är därtill preliminära listor och både lanseringsdatum och vad som ska lanseras kan ändras. Enjoy!
Tack själv - ska kika på bolaget och se hur mkt av informationen som diffar. Men som du kanske såg innehåller listorna jag bifogade info om 20 mars ..och en del andra webblanseringar och släpp i april med mera.Tack för det! Nu finns också nyheterna den 6 mars uppe på systembolagets hemsida. http://www.systembolaget.se//Sok-dryck/?&searchview=All&exkluderakosher=False&exkluderaretsinerat=False&groupfiltersheader=Default&excludesvalues=False&filters=val,&action=search&val=^Små partier$&saljstart=2015-03-06
Jag tycker nog att Bordeaux 2012 börjar se lite intressant ut efter hajpen med 2009-2010. I övrigt blir det sannolikt Etna Terre Nerre Rosso. Det enda köpvärda vinet jag känner till för under 150 kr.Finns det något måste-köp det här släppet?
-Jag kör Cantermele vertikalt så där får det bli en låda hur eller hur, sedan vet ju alla hur svag jag är för etnaviner, så självklart lite Terre Nere [/QUOTE
Länge sedan Cantemerle var nere på dom här prismässiga nivåerna. Kanske plockar på mig ett par..
Endast 14 pinnar av Munskänkarna så pass för mig. Men har man det som husvin så smakar det kanske bättre.I övrigt blir det sannolikt Etna Terre Nerre Rosso. Det enda köpvärda vinet jag känner till för under 150 kr.
Tycker du om Pinot ..och Piemonte ..så skulle jag testa en flaska. 139 kr. Och för den delen, Munskänkarna brukar väl inte direkt ösa beröm omkring sig. Det verkar som om dom går efter en annan 20-poängsskala än t ex Jancis Robinson.Endast 14 pinnar av Munskänkarna så pass för mig. Men har man det som husvin så smakar det kanske bättre.
Nästa webblansering = Barolo Monprivato 2010 utläste jag av de förnämliga dokumenten. Tycker att det finns en tendens att de helt enkelt väljer att webblansera de dyraste vinerna - alternativt en förhärligad producent - men här hamnar vi visst under 1000-lappen i alla fall (999 kr).
Har druckit 2010 och tycker den är bra. 11:an ligger till sig. Ang. Munskänkarnas poäng så tycker jag att 15p från dem är en hjälpligt bra rekommendation, särskilt för billigare viner.Tycker du om Pinot ..och Piemonte ..så skulle jag testa en flaska. 139 kr. Och för den delen, Munskänkarna brukar väl inte direkt ösa beröm omkring sig. Det verkar som om dom går efter en annan 20-poängsskala än t ex Jancis Robinson.
Håller helt med här. Dessutom finns det en del tomtar som är känslostyrda på CT och sätter 83 poäng på en Latour bara för att den inte levde upp till förväntningarna, vilket drar ned snittet.Överlag tycker jag det är svårt att veta i vilken mån recensenten räknar in lagringspotential när de sätter sina poäng. Teoretiskt sett borde det vara nästan omöjligt att ett nysläppt vin får full poäng. Eller med andra ord: Är inte 95p på Cellartracker för en 15-årig barolo värt mer än 95p från Parker eller 19 från JR på ett vin från 2012?