JC:s Vintankar
Bloggare
I måndags besökte CM Göteborg och visade upp delar av sitt sortiment. Jag fick ett par trevliga timmar med importörerna och ett flertal goda viner. Senare i veckan lite fler noteringar, men idag en översikt av det som tilltalade mig mest.
Femmes 2000, Fleur och Brut Organic tilltalar mig mest.
Amaronenörden fick sitt. Visserligen tokung ändå kraftfull och oerhörd komplex. För den som gillar käftsmällar blir här riktigt bra om 3-4 år.
Två Brunello som visar upp sig.
Il Quercione 2006 riktigt läcker.
Campogiovanni levererar som alltid, så även 2011, om än inte som 2010
En mycket trevlig Dolcetto som sticker ut lite extra. Även De båda andra var helt OK.
Visserligen ung, men ändå känns det att här finns en elegans och frukt som sjunger i bästa samklang. Lite ung idag men med stor potential
Så lättsam och slankt. Så drickbar ja rent av klunkbar idag
Även en Bourgogneskeptiker som undertecknad måste ge sig. De finaste röda bär parad med kryddor och mineraler. Därtill elegans. Urläckert!
Femmes 2000, Fleur och Brut Organic tilltalar mig mest.
Amaronenörden fick sitt. Visserligen tokung ändå kraftfull och oerhörd komplex. För den som gillar käftsmällar blir här riktigt bra om 3-4 år.
Två Brunello som visar upp sig.
Il Quercione 2006 riktigt läcker.
Campogiovanni levererar som alltid, så även 2011, om än inte som 2010
Visserligen ung, men ändå känns det att här finns en elegans och frukt som sjunger i bästa samklang. Lite ung idag men med stor potential
Så lättsam och slankt. Så drickbar ja rent av klunkbar idag
Även en Bourgogneskeptiker som undertecknad måste ge sig. De finaste röda bär parad med kryddor och mineraler. Därtill elegans. Urläckert!