SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!
...och förutom Judas Priest som är en av mina favoriter med lirar Uli Jon Roth där, en gitarrfavorit från gamla Scorpions. Man kanske skulle masa sig ner...?
Hmm, kanske en alltför ung La Landonne från Guigal skulle kunna matcha låtar som "Hell bent for leather", "Ram it down" och "You' ve got another thing coming"? Där snackar vi Heavy Metal i tyngd.
anders skrev:Nu är det ju en gång för alla så att som uppvuxen på den tiden då elitrockarna trakterade sina instrument, inte trancherar som många sysslar med i dag, så ligger onekligen hårdrock en varmt om hjärtat. Och medan man avnjuter denna musik måste man som ofta annars ha ett glas med något helst alkoholhaltigt.
En ganska sen kväll kom vi in på just detta tema apropå att Larsson ska hålla låda om vinval till någon klassisk musikfestival i Växjö. Att välja vin till klassisk musik är ju naturligtvis en baggis så för att göra det till en utmaning så föreslog jag att Larsson skulle finna dricka till "Number of the beast". Efter lite betänketid så föreslog han en sunkig Zin. Jag smakade ett ögonblick på kombinationen i tankarna men avslog sedan förslaget.
Det går helt enkelt inte att sätta vin till heavy metal. Riedelglass och ylande gitarrer funkar inte. Öl och whisk(e)y är vad som krävs för att kunna avnjuta ett album på respektabel volym.
Och det är här som Blekinge faktiskt för en enda gångs skull kan skryta med sina tillgångar: Sweden Rock.
Det som gör mig något ledsen är att i år ska ett av mina absoluta favoritband - Judas Priest - lira fast detta på torsdagen och då sitter jag troligen i München med en arbetsdag kvar. :'(
...och förutom Judas Priest som är en av mina favoriter med lirar Uli Jon Roth där, en gitarrfavorit från gamla Scorpions. Man kanske skulle masa sig ner...?
Hmm, kanske en alltför ung La Landonne från Guigal skulle kunna matcha låtar som "Hell bent for leather", "Ram it down" och "You' ve got another thing coming"? Där snackar vi Heavy Metal i tyngd.