This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja det blir nog lite svårsålt .Enda vinet som jag tycker passar till alla rätter på julbordet är en snustorr sherry med lite muskler.
Amontillado eller Palo Cortado.
Fast det kanske är svårsålt till svärmor...?
Med tanke på att hon mao gillar CdR så känns väl C9dP som ett bra nästa steg.Ja det var det Magnum föreslog . Men hon vill prova något annat (föreslog CdRhonen, hon har ett gäng i garderoben)
Mycket bra förslag, men den ligger ju tyvärr över budget .Jag funderar på om inte en Chateau Musar skulle passa till köttbullarna och revbenen , jag är ju barnsligt förtjust i Musar och dricker den gärna till köttbullar en vanlig vardag.
Haahaha äsch det är ju bara över med 69 kronor när spannet var 200 - 300 kronor Man får djävligt mycket bra vin för de 369..Mycket bra förslag, men den ligger ju tyvärr över budget .
Men jag är förvånad, det tog ändå drygt sju timmar innan någon rekommenderade ett för dyrt vin (sorry Helen men jag var bara tvungen )
Hålla helt med @Wintermute - öl passar bäst och enligt mig hellre en bättre folköl än en julöl. Ingen vill ha berusade morbröder som somnar under granen medan de mindre barnen fortfarande tror på tomten.
Kanske för att den ligger utanför det prisspann som anges?Hur kan ingen ha rekommenderat det jag ska dricka? Foillard's Beaujolais Nouveau med sin slikiga drickvänliga syra och fruktiga kropp är ju som gjort för det varma ifrån julbordet!
Jag dricker just nu en -16 Bojo från Caviste till nygjorda köttbullar gjord på Wagyu-färs. Sitter som en smäckHur kan ingen ha rekommenderat det jag ska dricka? Foillard's Beaujolais Nouveau med sin slikiga drickvänliga syra och fruktiga kropp är ju som gjort för det varma ifrån julbordet!
Aha, jag kollade på 17 som kostade 298 men ser nu att den är slut. 18 kostar 319 så du var faktiskt först med att gå över budget redan efter knappt tre timmarOch mitt förslag på foillards cote du py kostar för mycket
Det står 2016 som årgång - inte 2015 på Mont Redon C9dP. Menade du 2015?Obs! Viktigt att kolla att det är 2015 då det står både 2014 och för magnum 2013 på flera bolag fortfarande.
Ojdå. har de redan bytt årgång på helan och halvan! Det var ju strax före sommaren de bytte från 2014 till 2015.Det står 2016 som årgång - inte 2015 på Mont Redon C9dP. Menade du 2015?
Snyggt! God jul!Svärmor hälsar o tackar för tipset. ’Jättegott och lättdrucket” blev omdömet . Vi äter jullunch tillsammans via Zoom .
God Jul på er alla
Visa bifogad bild 21730