Kul! Missade en massa inlägg i denna tråd, men det verkar som svaren löste sig.
Ja, Barolonissen, vinerna är traditionellt lite lättare, men har börjat dra mig mer mot mitten (och kanske lite till) stilistiskt! Släpper precis en ny 2023 15% Zinfandel här nu om en vecka, kallad "Alcott". Det är nog den "största" Zin jag gjort. Forfarande inget ekfat och den är elegant i tonen, men definitiv lite mer bredaxlad. Kanske tar dom in lite till hösten, ska skicka lite vin till dom här snart och se vad dom säger. Har även nya vintagen av Anchia och en som jag är extremt stolt över, en helkluster Zin från min nya vingård kallad Jacob's Two Acres (rankorna planterade på 60-talet). Den tror jag på extra mycket, men den kommer behöva lite mer tid.
I mellantiden får ni stå ut med 2022 Anchia. Den är rätt lätt och finlemmad, aningens naturalistisk och kanske inte allas kopp te.
Jag vill lägga till at den Petit Manseng dom beställde är Milk Fed 5. Verkar som dom inte skriver ut numret, vilket gör att den skulle kunna misstas för Milk Fed 2 som också var samma druva, fast i helt annan stil. Hursomhelst, detta är ett vitt vin, ingen skalkontakt, men däremot 100% amerikansk ekfats-lagring. Ovanlig kombo, men det funkar faktiskt. Men inte ett vin för den som inte gillar ek på vita...